English

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد؛

حذف مامور بدرقه متهم از کلانتری‌ ها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از برنامه ریزی برای حذف بدرقه فیزیکی متهمان توسط مأموران به محاکم قضایی خبر داد.

حذف مامور بدرقه متهم از کلانتری‌ ها

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در رابطه با حذف ماموران بدرقه متهمان در محاکم قضایی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آینده ما بحث پیشگیری از بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است.

وی در ادامه گفت: یکی از جلوه‌های نامطلوب ماموریت پلیس این است که هر روز از ساعت 8 صبح به بعد تعدادی از شهروندان با دست بند و با مامور به سمت محاکم قضایی منتقل می شوند که این امر چندان ظاهر درستی نداشته و علاوه بر اینکه نیروی انسانی زیادی را نیز از کلانتری ها طلب می کند، ممکن است حقوق برخی از شهروندان نیز در این خصوص تضییع شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: درهمین راستا طرحی را پیشنهاد کرده و در حال بررسی ابعاد آن هستیم تا بتوانیم از طریق ویدیو کنفرانس ارتباط با محاکم قضایی برقرار شود و متهم یا شاکی دیگر به دادسرا مراجعه نکرده و با حضور در همان کلانتری با قاضی پرونده خود صحبت کرده و وضعیتشان همانجا تعیین تکلیف شود.

سردار شرفی در پایان درباره وضعیت اجرای این طرح اظهار کرد: این طرح هنوز اجرایی نشده و ما در حال انجام زیر ساخت های فناوری اطلاعاتی آن هستیم. علاوه بر آن به یک سری تجهیرات سخت افزاری نیز نیاز است که ما برخی منابع آن را پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم با پشتیبانی مالی، بتوانیم این طرح را که منجر به صرفه جویی در منابع انسانی شده و درحفظ و صیانت حقوق شهروندان و همکاران ما موثر است زودتر انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه