English

حسینی مکارم:

محور اصلی برنامه ام، توسعه حمل و نقل عمومی به‌خصوص مترو است

سرپرست شهرداری تهران گفت: محور اصلی برنامه ام، توسعه حمل و نقل عمومی به‌خصوص مترو است.

محور اصلی برنامه ام، توسعه حمل و نقل عمومی به‌خصوص مترو است

به گزارش خبرگزاری موج، سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی ها، مطالعات و برداشت های میدانی بیشترین مطالبه مردم تهران توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا است، اظهار کرد: بر همین اساس یکی از محورهای اصلی که در برنامه به آن توجه کرده ایم، توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی بوده که برنامه پنج ساله سوم شهرداری نیز بر همین مبنا تدوین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خطوط ۱ تا ۵ مترو در تهران فعال است و روزانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حمل و نقل ریلی را برای جابجایی انتخاب می‌کنند. خطوط ۶ و ۷ نیز در مرحله ساخت و تجهیز قرار دارند که این میزان از جابجایی با مترو باید به ۵ میلیون نفر در روز برسد.

سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه خط ۶ مترو تهران یکی از خطوط استراتژیک ریلی تهران به شمار می‌رود، عنوان کرد: فاز یک خط ۶ از دولت آباد به سمت میدان امام حسین(ع) با چهار ایستگاه تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این خط که از جنوب شرق شروع و به شمال غرب منتهی می‌شود، ظرفیت جابجایی مسافران در مترو با یک میلیون نفر در روز، ۸ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه خط ۷ مترو تهران نیز تا پایان سال تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این خط ظرفیت جابه‌جایی مسافران به وسیله حمل و نقل ریلی روزانه یک میلیون نفر افزایش می‌یابد؛ بنابراین در صورت بهره برداری از خطوط ۶ و ۷ تا پایان سال، می توانیم ظرفیت جابجایی مسافران را از طریق حمل و نقل ریلی دو میلیون نفر افزایش دهیم و سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی مسافران را به ۲۵ درصد برسانیم.

مکارم در مورد تدوین برنامه خود برای شهرداری تهران نیز تاکید کرد: ۷۰ درصد این برنامه تدوین شده است و ۳۰ درصد آن نیز تا روزهای آینده تکمیل می‌شود که امیدواریم به موقع آن را به شورا ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه