English

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد:

زکات جمع آوری شده ۶ ماه نخست امسال دو برابر مدت مشابه سال قبل است

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام این که زکات جمع آوری شده 6 ماه نخست امسال دو برابرمدت مشابه سال قبل است، گفت: زکات جمع آوری شده، هزینه کمک معیشت و آزادی زندانیان می شود.

زکات جمع آوری شده 6 ماه نخست امسال دو برابر مدت مشابه سال قبل است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از کمیته امداد امام خمینی، نجف علی انتظاری با اعلام اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در شش ماهه نخست امسال به 211 میلیارد تومان رسید، اظهارکرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 96 میلیارد و 400 میلیون تومان دو برابر رشد داشته است.
وی با اشاره به این که بیشترین زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به گندم با ارزش 34میلیارد و500 میلیون تومان بود، افزود:42 درصد از زکات جمع‌آوری‌ شده در سراسر کشور مربوط به زکات فطریه، 30 درصد زکات واجب، 25 درصد زکات مستحبی و سه درصد کفاره عمد و غیرعمد است.
وی با اعلام این که 151میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده دراین مدت برای خدمت به محرومان و نیازمندان هزینه شده، افزود: این رقم در سرفصل‌های کمک‌ معیشت، تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک درمانی برای نیازمندان صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه 24 درصد از زکات واجب جمع‌آوری‌شده نیز صرف پروژه‌‌های عمرانی عام‌المنفعه برای محرومان شده است گفت: 975 باب مسجد و حسینیه، 325 خانه عالم، حوزه علمیه، کتابخانه و سایر پروژه‌های عمرانی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان ساخته یا بازسازی‌شده است.
مدیرکل اموراجرایی زکات کمیته امداد با بیان اینکه تاکنون همکاری و مشارکت مردم درپرداخت این فریضه الهی مطلوب بوده، اعلام کرد: درشش ماهه نخست امسال مردم استان‌های فارس، گلستان و خوزستان بیشترین زکات را پرداخت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اختصاص قسمتی از وجوهات زکات به وام قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات نیازمندان موافقت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه