English

تشکیل کمیته مشترک آموزش و پرورش و شهرداری تهران

واکنش نجفی به شایعه حضور صالحی امیری در شهرداری تهران

شهردار تهران از تشکیل کمیته مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران برای بهبود وضعیت مدارس شهر خبر داد.

واکنش نجفی به شایعه حضور صالحی امیری در شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی نجفی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی نقشه تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری تهران همواره کمک‌هایی را به آموزش و پرورش تهران داشته است و این کمک‌ها امسال هم ارائه می‌شود و حتی روز گذشته چند پیام از مدیران آموزش و پرورش دریافت کردم که ابراز رضایت از همکاری شهرداری داشتند، افزود: ظاهرا در چند روز اخیر تغییری در رفتار مسئولان شهرداری در ارائه کمک به آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در بودجه خود 33 میلیارد تومان کمک به آموزش و پرورش را مصوب کرده که البته شهرداران مناطق نیز جداگانه کمک‌هایی به مدارس داشته‌اند، گفت: البته 50 درصد این بودجه هزینه شده است اما برنامه‌ای داریم که از نیمه دوم سال و از سال دیگر کمک‌ها به آموزش و پرورش هدفمند و ماموریت گرا باشد و کمک‌های متفرقه و بی هدف به مدارس نداشته باشیم که در همین راستا کمیته مشترک با کمک آموزش و پرورش و شهرداری تشکیل می‌شود تا مهمترین نیازهای مدارس در شهر تهران احصاء و این بودجه‌ها بر اساس آن خرج شود.

نجفی با بیان اینکه شاهد هستیم که کمک‌ها به مدارس متفرقه است تصریح کرد: دیده شده که کمک‌های متفرقه و خاص به برخی مدارس می‌شود به عنوان مثال به یک مدرسه کتاب می‌دهند و برای مدرسه دیگر آزمایشگاه می‌سازند اما باید این کمک‌ها هدفدار و مشخص باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه امسال شهرداری از نظر منابع مالی با محدودیت‌های زیادی مواجه است گفت: باید این محدودیت‌ها در کمک‌های غیر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز با بطحایی وزیر آموزش و پرورش دیدار خواهیم داشت تا در مورد تمهیدات اول مهر و بازگشایی مدارس با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، ادامه داد: بهار تعلیم و تربیت در حال شکوفایی است و شهرداری نیز از جهات مختلف در این موضوع دخیل است و ملموس‌ترین مسئله ترافیک و مسائل حمل و نقلی است که در دو هفته اول مهر قطعا افزایش ترددها تاثیر زیادی بر روی جریان ترافیک می‌گذارند.

نجفی با بیان اینکه پیش از این نیز با فرمانده پلیس راهور جلسه مفصلی در دفترم داشتیم که تصمیمات خیلی خوبی در خصوص بازگشایی مدارس اتخاذ شد و امیدواریم که با تصمیمات اخذ شده ترافیک کمتری را شاهد باشیم گفت: در این جلسه به بحث سرویس‌های مدارس توجه ویژه‌ای شده و درست است که از سال قبل اقداماتی در راستای مدیریت سرویس مدارس انجام شده اما این روند باید ادامه داشته باشد و حتی علائمی بر روی سرویس‌های مدارس نصب خواهد شد که سایر خودروها متوجه شوند که این خودرو سرویس مدرسه است و همچنین برنامه‌های خاصی برای عبور و مرور دانش آموزان در نزدیکی مدارس در نظر گرفته شده و افرادی از پلیس و شهرداری در این زمینه آموزش داده شده‌اند.

وی افزود: بهار تعلیم و تربیت در راه است و چهره شهر در چند روز آینده تغییر خواهد کرد.

شهردار تهران همچنین در خصوص شایعات مبنی بر انتخاب صالحی امیری به عنوان قائم مقام شهردار تهران گفت: بحثی در این خصوص نداشتیم. هر چند که ایشان از چهره‌های فرهنگی و خدوم کشور هستند و در موقعیت و پست‌های بالاتری خدمت کردند اما در این خصوص که آیا امکان حضورشان در شهرداری است یا خیر؟ صحبتی نکرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر ورود 2000 دستگاه اتوبوس از مجارستان با مشارکت صنایع داخلی کشور گفت: شورای اقتصاد چند ماه قبل مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن 2000 دستگاه اتوبوس از مجارستان وارد و در اختیار سازمان اتوبوسرانی قرار می‌گیرند که در 10 روز گذشته نیز ما اجرایی شدن این مصوبه را پیگیری کردیم و امیدواریم تا پایان امسال بخشی از این اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

نجفی در مورد حضورش در جلسه هیات دولت نیز به ایسنا گفت: معتقدم که سیاست‌های توسعه شهری باید با سیاست‌های ملی مطابقت داشته باشد، چرا که 96 درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند و اگر قرار است تصمیمی در خصوص شهرها گرفته شود باید این سیاست‌ها هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه حضور شهردار تهران در جلسه هیات دولت سبب خواهد شد که منعکس کننده نظر همه شهرداران سراسر کشور باشد و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم، گفت: حضور من در جلسات هیات دولت به نمایندگی از همه شهرداران سراسر کشور و به خصوص کلانشهرها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی