English

راهی که در پیش داریم امکان ادامه دادن ندارد

وزیر آموزش و پرورش معتقد است شرایطی که دانش آموز در خارج مدرسه سپری می کنند باید با داخل مدرسه مطابقت داشته باشد به همین دلیل است که ویژگی های الگوی زندگی ایرانی و اسلامی در سند تحول بنیادین قرار داده شده است.

راهی که در پیش داریم امکان ادامه دادن ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمد بطحایی در آیین تکریم دانش آشتیانی و معارفه خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: همواره دو چالش پیش روی آموزش و پرورش قرار دارد نخست انتظار و توقع بجایی است که از این وزارتخانه می رود و چالش دوم مقتضیات و محدودیت های کشور است و همواره آموزش و پرورش را با فاصله از اهدافش نگه داشته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنظیم این دو مولفه می طلبد که ما مسیرها و روش‌های جدید را برای رسیدن به نقطه مطلوب پیدا و استفاده کنیم

وی با اشاره به اینکه جای تاسف دارد که در بحران های اقتصادی اولین بخشهایی که لطمه می بینند بخش های فرهنگی و آموزشی است افزود:برنامه های که آمورش پرورش در چهار سال آینده پیگیری می کند به دو دسته تقسیم می شود بخش نخست ناظر بر تحولاتی است که در متن برنامه ها و محتوای آموزشی باید رخ دهد. خوشبختانه سند تحول بنیادین به طور عملیاتی مسیر را روشن کرده و فرصت ارزشمندی است که ما را از مرحله طراحی جدید بی نیاز می کند 

این مقام مسوول با اشاره به بخش دوم این برنامه ها تصریح کرد: بخش دوم برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه تغییر روش و مدیریت در آموزش و پرورش است. این را باید به صراحت بگوییم که راهی که بکار بستیم امکان ادامه دادن در آینده را ندارد و باید روش های جدیدی را به کار ببندیم زیرا 70 درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس و بالاتر دارند و میانگین خدمت 23 سال است و پتانسیل عظیمی  در این بخش وجود دارد که باید از آن به درستی استفاده کرد.

وی با اشاره به مقرراتی که هیچ انعطافی ندارد، افزود: نظام آموزشی ما به شدت در وظایف حاکمیتی و هم تصدی گری متمرکز است. این در حالی است که درجه پیچیدگی و رسمیت سازمان ما بسیار زیاد است.

وی در ادامه افزود: از خدای بزرگ می‌خواهم به بنده و همکارانم توفیق دهد بتوانیم قدم‌های بزرگی را برای اصلاح نظام آموزشی برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه