English

وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها در غزه

مدیر کل بیمارستان‌های نوار غزه گفت: وضعیت در مجتمع پزشکی الشفاء فاجعه‌بار است و امکان ورود و خروج از بیمارستان وجود ندارد.

وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها در غزه
به گزارش خبرگزاری موج

 محمد زقوت، مدیر کل بیمارستان‌های نوار غزه امروز یکشنبه به الجزیره گفت: از شمارش شهدا و مجروحان به‌دلیل عدم‌دسترسی به آنها عاجز هستیم. ما بر تقاضای خود برای انتقال سریع سوخت به نوار غزه تاکید می‌کنیم.

او در ادامه افزود: اشغالگران، مجاورت بیمارستان اندونزی و زایشگاه مهدی را هدف قرار داد. اخراج اجباری بیماران بیمارستان‌های کودکان النصر و الرنتیسی باعث‌شده این بیماران بدون مراقبت پزشکی در خیابان‌ها بمانند. ارتباط ما با کادر پزشکی بیمارستان‌های کودکان النصر و الرنتیسی کاملا قطع شد.

زقوت ادامه داد: وضعیت در مجتمع پزشکی الشفاء فاجعه‌بار است و امکان ورود و خروج از بیمارستان وجود ندارد. ما درخواست‌هایی برای دفن اجساد ارائه کرده‌ایم، اما همه کسانی که در حیاط بیمارستان حرکت می‌کنند، هدف قرار می‌گیرند. بیماران کلیوی، سرطانی و قلبی جایی برای رفتن و راه امنی ندارند.

او همچنین از کشورهای خارجی علی‌الخصوص مصر خواست آمبولانس‌ها را به مجتمع پزشکی الشفاء منتقل کنند و مجروحان و نوزادان نارس را نجات دهند، زیرا زمان برای نجات جان آنها رو به پایان است.

این درحالی است که پیش از این فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داده  و گفته بود: واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند. درست زمانی که دارم با شما صحبت می‌کنم، غزه از کمبود آب و برق رنج می‌برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه