English

نامه سرگشاده به جو بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه

این نامه، جدیدترین نشانه وجود نارضایتی در دولت آمریکاست؛ مقامات آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا درحالی چنین نامه‌ای را به بایدن داده‌اند که پیش‌تر تعداد فزاینده‌ای از کارمندان دولت آمریکا مخالفت خود را با حمایت آمریکا از حمله نظامی اسرائیل به غزه اعلام کرده بودند.

نامه سرگشاده به جو بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری موج، بیش از هزار نفر از کارکنان آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) با امضای نامه‌ای سرگشاده و ارسال آن به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار اقدام جهت برقراری آتش‌بس فوری در غزه شده‌اند.

این نامه، جدیدترین نشانه وجود نارضایتی در داخل دولت آمریکاست؛ مقامات آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در حالی چنین نامه‌ای را به بایدن داده‌اند که پیش‌تر تعداد فزاینده‌ای از کارمندان دولت آمریکا مخالفت خود را با حمایت آمریکا از حمله نظامی اسرائیل به غزه اعلام کرده‌ بودند.

از روز دوم نوامبر که این نامه منتشر شد تا روز چهارشنبه ۱۰۲۹ نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده آن را امضا کرده‌اند.

در بخشی از این نامه کارکنان آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده به نقض متعدد قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و حملات مداوم و وحشیانه آنها به غیرنظامیان، کارکنان بخش پزشکی و رسانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز عبادی اعتراض شده است.

در این نامه با گرفتن انگشت اتهام به سوی دولت آمریکا و محکوم کردن حمایت آن از رژیم صهیونیستی تاکید شده که «به باور ما نمی‌توان از زیان‌های جانی بیشتر جلوگیری کرد مگر اینکه دولت ایالات متحده، خواستار آتش‌بس فوری در غزه شود.»

آمریکا و کشور‌های اروپایی از بزرگ‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌‌روند به‌طوری که پس از حمله هفتم اکتبر نیرو‌های مقاومت فلسطین (حماس)، رهبران ارشد اروپایی با سفر به تل‌آویو همبستگی خود را با این رژیم اعلام و از حق کشتار مردم بی.دفاع فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ تن و تعداد زخمی‌ها به ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، ۴ هزار و ۵۰۶ نفر کودک، ۳ هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه