English

نامه مقامات ارشد دولت بایدن به کنگره آمریکا

مقامات ارشد دولت بایدن از مجلس نمایندگان آمریکا خواستند طرح کمک به اوکراین را تصویب کند.

نامه مقامات ارشد دولت بایدن به کنگره آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، جمهوریخواهان که اکنون اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا در دست دارند به دلیل کسری بودجه بالای دولت بایدن، به دنبال کاهش هزینه‌های دولت فدرال هستند. یکی از مواردی که قانونگذاران آمریکایی دست بر روی آن گذاشته‌اند کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین است. اقدامی که کاخ سفید به شدت مخالف آن است. 

بر این اساس، نشریه وال استریت ژورنال امروز (سه شنبه) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: دولت بایدن به دنبال اعمال فشار بر کنگره آمریکا برای موافقت با کمک‌های بیشتر به اوکراین است. 

چهار مقام ارشد دولت بایدن شامل جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوئید آستین وزیر دفاع و سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین المللی طی نامه‌ای مشترک به مایک جانسون، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، از وی خواستند با بودجه ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری کمک مالی - نظامی جدید به اوکراین موافقت کند. 

در این نامه آمده است: اگر روسیه بتواند اقتصاد اوکراین را نابود کند، دولت کی یف را تا حدی متزلزل خواهد کرد که نتواند در میدان جنگ از خود دفاع کند. ما در حال افزایش متحدان و شرکای خود در این باره هستیم. با این حال، تامین مالی اوکراین از سوی دیگران نمی‌تواند شکاف قطع کمک‌های ما به این کشور و قطع حمایتمان از کی‌یف را جبران کند. 

پس از آنکه ضدحمله اوکراین علیه روسیه در بهار و تابستانی که گذشت بدون نتیجه پایان یافت، کشور‌های غربی به ضعف بنیادین کی‌یف در برابر مسکو پی بردند. با آغاز فصول سرد سال جبهه‌های نبرد اوکراین نیز شاهد توقف پیشروی ها است. با این وجود، روسیه توانسته است جای پای خود را در شرق اوکراین محکم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه