English

اوضاع وحشتناک بزرگترین مجتمع پزشکی در غزه

سخنگوی وزارت بهداشت غزه از داخل بیمارستان الشفاء اعلام کرد که ما هیچ دارویی نداریم و ژنراتورهای برق نیز کامل از کار افتادند. بخش جراحی این بیمارستان بمباران شده است و ما شاهد بمباران مداوم محوطه بیمارستان هستیم. ما حتی آب و غذا نیز دیگر نداریم.

اوضاع وحشتناک بزرگترین مجتمع پزشکی در غزه

به گزارش خبرگزاری موج، در شرایطی که رژیم اشغالگر یک جنگ علنی علیه بیمارستان‌های  نوار غزه  به راه انداخته و بدون توجه به هیچ هشدار و فشار سازمان‌های بین‌المللی همچنان به شکل دیوانه‌وار و وحشیانه درحال بمباران بیمارستان‌ها ست، «محمد ابوسلیمه» مدیر بیمارستان الشفاء که بزرگترین مجتمع پزشکی غزه است اعلام کرد که تیم‌های پزشکی در غزه تنها چند ساعت با مرگ فاصله دارند (دائما در معرض خطر مرگ هستند) و این درحالی است که جهان مرگ ما را تماشا می‌کند.

وی در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت، اجساد شهدا روی هم انباشته شده و ما تلاش داریم آنها را در داخل بیمارستان دفن کنیم. ما نه آب داریم و نه غذا و نه برق و نه اینترنت و کاملا از جهان منزوی شده‌ایم.

مدیر بیمارستان الشفاء تاکید کرد، رژیم اشغالگر درحال جنگ با بیمارستان‌های غزه است و می‌خواهد کل سیستم بهداشتی غزه را از خدمت خارج کند.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیمارستان الشفاء کاملا از کار افتاد.

بیمارستان الشفاء وابسته به وزارت بهداشت فلسطین بزرگترین موسسه پزشکی در نوار غزه به شمار می‌رود که نقش اساسی در ارائه خدمات به مردم دارد و اغلب عمل‌های جراحی برای مجروحان در این بیمارستان انجام می‌شود. رژیم اشغالگر از چند روز قبل به طور مستمر محوطه بیمارستان‌های غزه از جمله بیمارستان الشفاء را بمباران می‌کند که آسیب جدی به بیمارستان‌ها وارد کرده است.

از سوی دیگر «منیر البرش» مدیر کل وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که بمباران مستقیم بیمارستان الشفاء 3 روز است که ادامه دارد و خانواده‌های شهدا نمی‌توانند فرزندان خود را دفن کنند. ما راهی جز مقاومت و ایستادگی نداریم و با هر ابزار دستی ممکن به بیماران و مجروحان رسیدگی می‌کنیم.

«خلیل الدقران» سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی نیز اعلام کرد که تعداد زیادی از مجروحان به این بیمارستان منتقل شده‌اند که به دلیل کمبود دارو و تجهیزات امکان رسیدگی به آنها را نداریم.

وی افزود، رانندگان آمبولانس‌ها نیز علی‌رغم هماهنگی با صلیب سرخ ، توسط اشغالگران بازداشت می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه از داخل بیمارستان الشفاء اعلام کرد که ما هیچ دارویی نداریم و ژنراتورهای برق نیز کامل از کار افتادند. بخش جراحی این بیمارستان بمباران شده است و ما شاهد بمباران مداوم محوطه بیمارستان هستیم. ما حتی آب و غذا نیز دیگر نداریم.

سازمان جهانی بهداشت نیز امروز اعلام کرد که سیستم بهداشتی غزه کاملا نابود شده و نیمی از 36 بیمارستان غزه از کار افتاده است. راهروهای بیمارستان‌ها مملو از مجروحان و آوارگان و بیمارانی است که درحال مرگ هستند و شاهد جراحی‌های سخت بدون بیهوشی و انباشته شدن اجساد هستیم.

دکتر «محمد زقوت» مدیر بیمارستان‌های نوار غزه نسبت به قتل عام هزاران بیمار طی چند ساعت بعد از تمام شدن کامل سوخت هشدار داده و اعلام کرد که رژیم اشغالگر مستقیما و به شکل عامدانه کادر پزشکی و آمبولانس‌ها را هدف قرار می‌دهد. رژیم صهیونیستی همچنین مانع ورود پزشکان و پرستاران داوطلب از کشورهای مختلف به غزه می‌شود و به همین دلیل اعضای کادر پزشکی در غزه مجبورند شبانه‌روزی و بسیار بیش از ظرفیت و توان خود کار کنند.

وی افزود، اشغالگران همه بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهند و جدیدترین مورد آن بیمارستان کودکان النصر و بیمارستان روان‌پزشکی و بیمارستان اندونزی و قدس بود. 6 بیمارستان دولتی و بیش از 10 بیمارستان خصوصی در نوار غزه به طور کامل از کار افتاده‌اند. علاوه بر سوخت، مشکل بزرگی برای تامین دارو و آب و غذا به ویژه در شمال غزه وجود دارد و می‌توان گفت این خدمات اساسی در شمال غزه نایاب شده است و نه برای بیماران و نه کادر پزشکی حتی نان و آب هم یافت نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه