English

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز؛

آموزش و پرورش مکلف به احیای خانه تاریخی کلانتر تبریز است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز، آموزش و پرورش را عهده‌دار تأمین اعتبارات لازم برای احیا و مرمت خانه تاریخی کلانتر تبریز عنوان کرد.

آموزش و پرورش مکلف به احیای خانه تاریخی کلانتر تبریز است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، سید رامین اسبقی ضمن اشاره به نارضایتی‌های گردشگران، شهروندان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی از وضعیت نامطلوب خانه تاریخی کلانتر تبریز اظهار کرد: خانه تاریخی کلانتر تحت مالکیت آموزش پرورش است که با توجه به قانون، اعتبارات لازم برای مرمت، احیاء و سامان‌دهی باید از محل اعتبارات آموزش و پرورش استان تأمین شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ششم توسعه مقرر شده است که هر دستگاه برای مرمت، احیا و سامان‌دهی خانه‌های تاریخی و بناهای تحت اختیار خود، نسبت به تأمین اعتبار اقدام کند.

وی بیان کرد: شایسته است تا آموزش و پرورش با تأمین اعتبارات لازم، برنامه‌های مطالعاتی، حفاظتی و سامان‌دهی این خانه‌ تاریخی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی ضمن اشاره به لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای حفاظت از میراث‌فرهنگی استان خاطرنشان کرد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز نیز در راستای وظایف و تکالیف قانونی و ذاتی خود آماده است تا خدماتی همچون خدمات مهندسی و نظارتی برای حفاظت از این خانه تاریخی ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه