English

معاون میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

آغاز مرحله جدید مرمت کلیسای هوانس مراغه

معاون میراث‌ فرهنگی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از آغاز مرحله جدید مرمت و ساماندهی کلیسای هوانس شهرستان مراغه خبر داد.

آغاز مرحله جدید مرمت کلیسای هوانس مراغه

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، وحید نواداد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مرحله از عملیات ساماندهی محوطه کلیسای فوق، اجرای سونداژ (تحقیق و تفحص) زیرزمین به منظور عیب‌یابی و قطع آب‌های نفوذی و زیرزمینی، مرمت کلیسا، ساخت سرویس های بهداشتی، اجرای چاه جذب، رنگ‌آمیزی کامل بخش اداری و محوطه‌سازی کلیسا در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: برای سامان‌دهی محوطه کلیسای تاریخی هوانس نیز اقدامات جامعی در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به اصلاح و اجرای کامل سیم کشی و داکت سیستم شبکه اینترنت، برداشت حدود نیمی از پایه‌های ساختمان اداری از قسمت بدنه در راستای عیب‌یابی آبراه‌ها، لوله کشی و تعویض آبراه‌ها، گچ کاری و نازک کاری مجدد پایه‌ها و سقف‌های ریزشی اشاره کرد.

نواداد با تاکید بر عزم میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای تداوم مرمت و سامان‌دهی محوطه کلیسای هوانس، گفت: این کلیسا تنها کلیسای موجود در شهر مراغه است که نام آن برگرفته از اسم یکی از حواریون حضرت عیسی (ع) به نام یوحنا است که ارامنه به آن هوهانس می‌گویند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه