English

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی:

تبریز شهر علامه‌ها و مهد قرآن است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تبریز، شهر علامه‌ها و مهد قرآن است، گفت: تبریز شهر علامه‌ای است که تفسیر بزرگ المیزان را به رشته تحریر درآورده و این شهر، علامه‌ها و شهدای محراب را پرورش داده است.

تبریز شهر علامه‌ها و مهد قرآن است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، تراب محمدی، شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در تبریز، با بیان این‌که به لطف آموزه‌های ارزشمند معلمان می‌توانیم در مسیرهای خودشناسی و خداشناسی گام برداریم، اظهار کرد: معلم، اندیشه‌های پیامبر گرامی(ص) و اهل بیت(ع) را زنده نگه داشته و در حقیقت پیامبران معاصر هستند.

وی با اشاره حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص)مبنی بر این‌که حاملان قرآن، اشرف امت هستند، اضافه کرد: افرادی که در حوزه قرآن کریم فعالیت دارند و به آن عمل می‌کنند به نوعی حاملان قرآن هستند و باید نسبت به فرمایشات نبی مکرم اسلام در مورد قرآن و عترت عمل کنیم.

محمدی با تاکید بر این‌که آموزش مهم بوده، اما تعلیم و تربیت امر مهم‌تری است، افزود: در کنار علم‌آموزی باید بصیرت هم داشته باشیم که معلمان در این رابطه توانایی داشته و نخبگان جامعه را تربیت می‌کنند، از این رو باید در این رابطه گام برداشت که برگزاری مسابقات قرآن و عترت یکی از فرصت‌های مغتنم در این رابطه است.

وی با بیان این‌که ایران در هیچ دوره‌ای به اندازه امروز در مسیر توسعه ندرخشیده است، یادآور شد: علی رغم این‌که تمام دنیا در طول هشت سال دفاع مقدس علیه ایران اسلامی دست به کار شدند، حتی وجبی از خاک کشورمان به دست دشمنان نیفتاد و با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید و خیل عظیم جانبازان، در مسیر تحقق تمدن اسلامی گام برمی‌داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تمدن نوین اسلامی به دست جوانان نخبه و فرهیخته کشور رقم خواهد خورد و تبریز در این میان نقش ویژه‌ای دارد، چراکه در برهه‌های مختلف تاریخی نقش آفرین بوده است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و بصیرت افزایی برای قشر جوان داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه