English

مدیر گروه توسعه شبکه مرکز بهداشت استان:

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در آذربایجان‌ شرقی آغاز شد

مدیر گروه توسعه شبکه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی از اجرای اولین مرحله از طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در قالب توسعه نظام شبکه در کشور در آذرشهر خبر داد.

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در آذربایجان‌ شرقی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ابوالفضل جدی در خصوص طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع در قالب توسعه نظام شبکه در کشور، اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری برای استقرار نظام سلامت مطلوب که بتواند به تمامی نیازهای جامعه پاسخ دهد، انجام شد و مهم‌ترین این تلاش‌ها، طراحی و استقرار نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور بوده است که در زمان خود، انقلاب چشمگیری را در ارائه خدمات سلامت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌هایی که در راه بهبود ارائه خدمات سلامت و شاخص‌های مربوط به آن در زمینه‌های مختلف انجام شده، همچنان شاهد مشکلات و نارسایی‌هایی از جمله دگرگونی ساختار سنی جمعیت، جوانی جمعیت و..... با ارائه خدمات باکیفیت سلامت در این حوزه هستیم.

وی افزود: کشورهای پیشرو در سلامت توانسته‌اند با رویکرد سلامت‌نگر، کل‌نگر و توجه به همه ابعاد سلامتی و ریشه یابی علل بیماری در روش و محیط زندگی و نیز تشخیص و درمان به موقع همراه با کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم، ضمن ارتقای سلامتی فرد، خانواده و اجتماع با هزینه کرد کارا و اثربخش منابع، منجر به عدالت در سلامت و در نهایت ارتقای رضایت مردم و ارائه کنندگان خدمات سلامتی شوند.

جدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تقویت شبکه نظام سلامت، خاطرنشان کرد: طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع در قالب توسعه نظام شبکه در کشور با هدف رفع مشکلات زیر ساختی مناطق محروم و برطرف کردن موانع اجرای پزشکی خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر بیست هزار نفر و توسعه زیر ساخت‌های ارائه خدمات در مناطق شهری بالای بیست هزار نفر به منظور تقویت نظام شبکه و ارتقاء سلامت جمعیت، در دولت سیزدهم اجرا می‌شود.

وی گفت: بی‌تردید برای انجام چنین اقدام مهمی همراهی تمام اجزای نظام سلامت به خصوص سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر و دانشگاه‌های علوم پزشکی ضرورت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی