English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد:

تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با برگزاری نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور به استان پرداخت.

تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر رییس جمهور به استان در سال گذشته به عنوان نقطه عطف در راستای تحرک بخشی به پروژه های راکد بود و نتیجه این سفر تصویب ۱۷۵ مصوبه با اعتبار ۱۹.۹۴۸ همت است که مقرر شد در یک دوره سه ساله پرداخت شود.

وی اضافه کرد: حدود ۵۷ درصد از تعهدات سفر از منابع عمومی شامل برنامه و بودجه کشور و آذربایجان شرقی، ماده ۵۶ و دستگاه های اجرایی، حدود ۳۰ درصد از تعهدات از منابع داخلی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، حدود ۱۱درصد از محل تسهیلات و مشارکت پیش‌بینی شده، حدود یک درصد مربوط به نهادهای حمایتی شامل ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و صندوق کارآفرینی امید و حدود یک درصد از تعهدات نیز مربوط به منابع وزارت نفت خواهد بود که مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی وزارتخانه و در اختیار استاندار است.

وی گفت: تعهد سازمان برنامه و بودجه برای سال اول ۴.۶ همت بود که ۴.۴ معادل ۹۰ درصد محقق شد.از بابت اعتبارات هزینه ای هم موفق عمل کردیم به طوری که ۱۰۰ درصد تخصیص گرفتیم و حدود ۱۶۶ میلیارد تومان نیز کسری از بابت حق مرخصی ها و پاداش بازنشستگان جذب کردیم.

فرشکاران افزود: بیشترین سهم و مصوبه در این سفر به بخش راه و آب به ترتیب با ۲۱.۷ و ۲۰ درصد اختصاص یافت که شامل تکمیل راه آهن میانه - تبریز، تکمیل آزادراه مراغه - هشترود - نقده - تمرچین (۴۸ کیلومتر)، تکمیل بزرگراه بستان آباد - سراب - نیر، تکمیل آزادراه تبریز - مرند - بازرگان (۳۰ کیلومتر)، تکمیل راه های روستایی استان و تکمیل ۱۴ کیلومتر از راه مرند - ایوغلی در بخش راه و تکمیل آبرسانی به شهر میانه، بهره برداری از رودخانه ارس، تکمیل سدخداآفرین و قیزقلعه سی و شبکه، تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش میانه (برای سه هزارهکتار) و تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سهند در بخش آب بود.

وی گفت: نخستین اعتبارات تخصیصی از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور ۱.۲ همت بوده که بیش از ۷۰۰ میلیارد آن نقدی و باقی به صورت اوراق جذب و سرجمع تخصیص ها در سال گذشته ۴.۴ همت شده در حالی که سهم سازمان برنامه و بودجه کشور در ۱۴۰۱ معادل ۴.۶ همت بود و به این ترتیب بیش از ۹۰ درصد سهم سازمان تامین شده است.

وی افزود: راه آهن، جاده و پایاب سدها پیشران های اقتصادی استان هستند از این رو در سفر سال گذشته رییس جمهوری توجه ویژه ای به این موارد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به رفع ابهامات بودجه‌ای استان پرداخت و گفت: سال گذشته ۷۹ درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای را تخصیص گرفتیم که ۹۱ درصد آن نقدی و بقیه در قالب اوراق بود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ به رغم تمام محدودیت ها، در سایه تلاش جمیع مسئولان استان از نظر تامین اعتبار سال خوبی پشت سر گذاشتیم، گفت: معتقدیم که مدل و مبانی توسعه به هر حال شکل می گیرد اما اگر منابع توسعه به موقع نباشد و به موقع اجرا نشود از مدار توسعه عقب می مانیم.

وی در خصوص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان از اعتبارات عمومی نیز اظهارکرد: در این بخش ۷۹ درصد تخصیص منابع کشوری را داشتیم که ۹۱ درصد از این اعتبارات تخصیصی را به صورت نقدی و مابقی را در قالب اوراق جذب کردیم و این در حالی است که سال قبل میزان جذب اعتبارات از این محل ۵۴ درصد و ۴۰ درصد آن به صورت اوراق بوده و این مقدار در سال ۹۹ کمتر نیز بوده است.

فرشکاران با اشاره به اینکه سال گذشته در تخصیص اعتبارات و تملک دارایی نیز رشد بالایی داشتیم، افزود: معتقدیم این اعتبارات باید برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تزریق شود و به همین دلیل تخصیص اعتبارات را با لحاظ اولویت مناطق محروم به این سمت سوق داده ایم و از باب اعتبارات هزینه ای نیز موفق عمل کرده ایم به طوری که علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات، ۱۶۰ میلیارد تومان نیز از بابت کسری و دیون به کارکنان جذب شده است.

وی تصریح کرد: در این بخش عدالت در پرداختی کارکنان نیز مورد توجه بوده و سعی کرده ایم ۲۳ دستگاه استان به صورت عادلانه از این منابع برخوردار شوند و تعادل بخشی و عدالت پرداختی در سال آینده نیز پیگیری خواهد شد و همچنین پنج پروژه استان مشمول ماده ۵۶ شده اند و در این خصوص سال گذشته ۱.۱ همت تامین شده و اعتبارات مصوب از محل درآمدهای مس سونگون نیز از دیگر بخش های مهم منابع سفر استانی به عنوان یکی از قوای محرک و منابع اصلی ارزش افزوده برای آذربایجان شرقی محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی