English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

نتیجه مهار تورم و رشد تولید، آرامش اقتصادی و افزایش قدرت خرید کارگران است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: لازمه‌ی تحقق شعار سال افزایش اشتغال است و به دنبال آن رشد تولید به خصوص تولیدات داخلی افزایش می‌یابد و در نتیجه قدرت خرید کارگران بهبود می‌یابد.

نتیجه مهار تورم و رشد تولید، آرامش اقتصادی و افزایش قدرت خرید کارگران است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حسین فتحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های مهم وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها اظهارکرد: از مهم‌ترین اولویت‌ها توسعه‌ی شرکت‌های دانش بنیان و پیش بینی مشوق‌ها برای توسعه‌ی این شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های تعاونی، فناور و نوآور است.

 وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم رسته فعالیت‌هایی که با دینامیک اشتغال زایی بالا وجود دارند طی سال جاری توسعه پیدا کنند، گسترش الگوهای تأمین مالی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط از اولویت‌های بعدی وزرات است تا بتوانند در بازار دوام بیاورند و به بنگاه‌های بزرگ منتقل شوند.

وی افزود: شناسایی، عارضه یابی و احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، مخصوصا واحدهایی که ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارند از اولویت‌های بعدی این وزراتخانه است که در این ارتباط برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

فتحی با اشاره به راهبرد اصلی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: جهاد تبیین، امید آفرینی، نشاط آفرینی و توجه به بزرگترین سرمایه‌های واحدهای کسب و کار که همان کارگر است از راهبرهای اصلی این وزراتخانه در هفته‌ی کارگر می‌باشد.

وی با استناد به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: روز کارگر روز دفع سلطه‌ی ابر قدرت‌ها است و کم توجهی به قشر کارگر کشور را ضعیف و فلج می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال گذشته ۴۵هزار و ۷۹۴ تعهد اشتغال از سوی وزراتخانه بر عهده‌ی ما بود که با کمک بخش خصوصی، دولتی و غیر دولتی ۵۹ هزار و ۳۷۰ فرصت شغلی ایجاد شد که با افزایش سه برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه بوده‌ایم.

وی در خصوص تعهد اشتغال در سال جاری بیان کرد: در سال جدید تعهد اشتغال در استان ۴۷ هزار و ۱۵۶ فرصت شغلی است که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی متذکر شد: پرداخت ۷۰۶ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان انجام گرفته که این تسهیلات در قالب ۲۸۱ فقره درخواست به متقاضیان پرداخت شده است.

فتحی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات گفته شده یک هزار و ۸۹۳ فرصت شغلی جدید برای روستاییان فراهم شد، گفت: فرصت شغلی برای روستاییان نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای تامین امنیت شغلی در سال گذشته از ۲۱ هزار و ۹۴۴ کارگاه‌ مشمول قانون کار بازرسی صورت گرفت و همچنین برای تحقق امنیت شغلی و فکری، حمایت از کارگران واحدهای مشکل دار با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال‌های گذشته اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه امنیت شغلی و فکری تنها با حذف قراردادهای موقت عملیاتی نمی‌شود افزود: بهترین گزینه برای ایجاد امنیت شغلی مهارت افزایی و آموزش مهارت مطلوب است که منجر به امنیت شغلی و توانمند سازی می‌شود.

فتحی یادآور شد: دومین مورد برای اینکه امنیت شغلی برقرار باشد افزایش اشتغال و فرصت‌های شغلی است هرگاه تقاضا برای کار افزایش یابد امنیت شغلی نیز افزایش می‌یابد و کارگر می‌تواند به جای امنیت شغلی با آزادی و اختیار، کاری که برای خود مناسب است را انتخاب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از کاهش مستمری بگیران بیمه‌ی بیکاری خبر داد و گفت: با همکاری و همراهی مجموعه ادارات تعداد مستمر بگیران بیمه‌ی بیکاری در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۲ هزار نفر به هشت هزار نفر کاهش یافته‌است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به مشاغل خانگی در ایجاد فرصت شغلی مهم و ضروری است و تسهیلاتی که دولت در این زمینه در سال گذشته به استان پرداخت کرده یک هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال است که ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰افزایش یافته و این تسهیلات به چهار هزار و ۴۶۸ نفر پرداخت شده است.

فتحی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه حل اختلاف میان کارفرمایان و کارگران در استان بیان کرد: نتیجه این اقدامات کاهش دادخواست‌های کارگری به ۱۷ هزار و ۲۴۰ مورد است که نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش ۱۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه