English

آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند/مردم انتظار ثبات قیمت‌ها را دارند

امام جمعه موقت تهران گفت: وابستگی اقتصاد به دلار و نفت باید با برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، تقنین قوانین و اجرای درست دولت قطع شود.

شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند/مردم انتظار ثبات قیمت‌ها را دارند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته ۱ اردیبهشت ماه که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه تقوا منشأ تمامی برکات است، تمامی نمازگزاران را به تقوای الهی و گریز از غفلت دعوت کرد و درباره شعار سال ، گفت: رهبر انقلاب شعار سال را مهار تورم و رشد تولید معرفی کردند. یعنی سال ۱۴۰۲ همه قوا و همه عناصری که به اصل انقلاب عقیده دارند، باید به اولویت دادن به مهار تورم و رشد تولید حساسیت داشته باشند و در این جبهه حضور پیدا کنند. هرکس باید در حد امکانات قانونی، سخت افزاری و نرم افزاری که در اختیار دارد تحقق این هدف در دستور کار خود قرار دهد.

 

شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب، دولت‌هایی که بر روی کار آمدند، مردم را در عرصه اقتصاد مشارکت ندادند و شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند. اکنون چند سال است که رهبر انقلاب به عنوان دیدبانی که خطر را پیشاپیش می‌بینند، با تاکید بر اینکه اقتصاد بر فرهنگ و حوزه‌های دیگر تأثیر دارد فرمودند که بهبود اقتصاد در اولویت است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه بهبود اقتصاد امنیت را نیز تقویت می‌کند، تصریح کرد: تورم، افسارگسیختگی قیمت‌ها، بی‌ثباتی، بی‌ارزش شدن پول ملی و گرانی‌ها در تراز یک ملت شجاع، قوی، دارای روح ایمان و مقاومت که ۴۴ سال با قوی‌ترین شیاطین روزگار دست و پنجه نرم کردند و همچنان در عرصه حضور دارند، نیست و این وضع نباید بیش از این مایه آزار مردم شود.

 

وابستگی اقتصاد به دلار و نفت قطع شود

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: همچنین وابستگی اقتصاد به دلار و نفت باید با برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، تقنین قوانین، دیدبانی قوه قضاییه و اجرای درست توسط قوه مجریه در یک مسیر حساب شده اصلاح شود تا وابستگی به دلار قطع شود.

وی عنوان کرد: پایش، مراقبت و نظارت تمام و برنامه‌ریزی جامع و پیگیری جدی لازم است تا نتیجه حاصل شود. گاهی طرح‌های خوب مطرح می‌شود، اما در مسیر پیشرفت نیمه‌تمام می‌ماند که این نتیجه عدم پیگیری‌ها است. رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی این پیام را به مجموعه کارگزاران نظام و همه ملت ایران ابلاغ فرمودند.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: با اعتمادی که به رئیس‌جمهور خوش‌نام، خوش سابقه و جهادی دارم به عنوان یک طلبه عرض می‌کنم، مسئله خودرو که در اختیار دولت است چرا نباید مشکل آن حل شود؟ چرا باید این موضوع همچنان مایه آزار مردم باشد؟ 

امام جمعه موقت تهران گفت: ثبات قیمت‌ها جز توقع مردمی است که در همه جا از دولت و از نظام حمایت محیرالعقولی کرده‌اند؛ حمایتی که دنیا از دوام آن مبهوت مانده است. اقلام عمومی همچون نان، گوشت و سایر ارزاق عمومی و البته خودرو باید قیمت‌های قابل قبول داشته باشد. همچنین مسئله ارزش پیدا کردن پول ملی باید در رأس برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد.

وی درباره تغییر اوضاع جهانی تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی تکانه‌ای پیش آمد و پدیده جدیدی تاریخ را تغییر داد، اما به تدریج، اوضاع به نفع انقلاب نوپای الهی و به زیان مستکبران رقم می‌خورد. روزی، آمریکا به عنوان قدرت مسلط و کدخدای جهان خود را در سرنوشت همه کشورها دخیل می‌دانست و هر دستوری که می‌داد جهان سوم در اختیار آنها بود.

آیت‌الله صدیقی افزود: امروز آمریکا در داخل دچار قطبی شده است؛ از طرف دیگر کسری بودجه و ناامنی‌های عجیبی دارد و مشکلات آنها روز به روز عمیق‌تر و دولت‌های آن روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. مهم‌ترین ابزار آمریکا در سیاست خارجی، صهیونیست بود که حالا می‌بینیم این روزها، بحرانی‌ترین وضع را تجربه می‌کند. در داخل صهیونیست‌ها شکاف ایجاد شده و هم از طرف دیگر، تظاهرات چند صد هزار نفری را تجربه می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: از سوی دیگر، اقتدار فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت در حدی است که مردم در کرانه باختری مسلح شده‌اند و هر روز عملیات نظامی انجام می‌دهند و دولت صهیونیستی غاصب و کودک‌کش در شرایطی قرار دارد که به اذعان بزرگان خودشان، به هشتاد نخواهند رسید؛ همچنانکه بنا بر فرمایش رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی پیش از پیش‌بینی ۲۵ سال نابود خواهد شد.

 

آمریکا دچار دوقطبی شده است

آیت‌الله صدیقی افزود: امروز آمریکا در داخل دچار دوقطبی شده است؛ از طرف دیگر کسری بودجه و ناامنی‌های عجیبی دارد و مشکلات آنها روز به روز عمیق‌تر و دولت‌های آن روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. مهم‌ترین ابزار آمریکا در سیاست خارجی صهیونیست بود که حالا می‌بینیم این روزها، بحرانی‌ترین وضع را تجربه می‌کند. در داخل صهیونیست‌ها شکاف ایجاد شده و هم از طرف دیگر، تظاهرات چند صد هزار نفری را تجربه می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: از سوی دیگر، اقتدار فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت در حدی است که مردم در کرانه باختری مسلح شده‌اند و هر روز عملیات نظامی انجام می‌دهند و دولت صهیونیستی غاصب و کودک‌کش در شرایطی قرار دارد که به اذعان بزرگان خودشان، به هشتاد سال نخواهند رسید؛ همچنان‌که بنا بر فرمایش رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی پیش از پیش‌بینی ۲۵ سال نابود خواهد شد.

وی بیان کرد: آمریکا با همه تعلقی که به صهیونیست داشت، نتوانست بحران آنها را حل کند و این موضوع، عجز دولت آمریکا و قدرت استکبار جهانی را نشان می‌دهد. روزی آمریکای لاتین حیاط خلوت ایالات متحده بود اما رؤسای جمهوری که امروز انتخاب می‌شوند یکی پس از دیگری در مقابل استکبار می‌ایستند. سلطه آمریکا در سایر کشورها هر روز بیشتر به هم می‌ریزد و قدرت آنها تضعیف می‌شود.

 

تحریم آمریکا بر ایران کارگر نشد 

آیت‌الله صدیقی گفت: تحریم آمریکا بر ایران کارگر نشد؛ آنها فکر می‌کردند با تحریم انقلاب را از پا در می‌آروند اما نه تنها به این هدف نرسید بلکه نتیجه عکس اتفاق افتاد. آنها می‌خواستند اعراب را علیه ایران متحد کنند و جمهوری اسلامی را در انزوا قرار دهند اما دقیقاً نتیجه عکس رقم خورده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز ایران در منطقه محور است و در شرق، جز عناصری است که در سرنوشت منطقه و جهان ایفای نقش می‌کند. در این تحول و تغییری که استکبار فرو می‌ریزد و پرچم اسلام روز به روز برافراشته‌تر می‌شود، باید فعالیت‌های بین‌المللی نظام ما افزایش پیدا کند تا در این تحول دست برتر داشته باشیم و در تراز خون شهید سلیمانی، با دیپلماسی حساب شده، پررنگ و نافذ جایگاه والای خود را حفظ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه