English

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:

روز قدس یادگار امام خمینی(ره) است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز قدس، یادگار امام خمینی (ره) است و هر چه زمان می‌گذرد، ژرفای اندیشه و نگرش راهبردی آن مرد الهی به مسائل جهان بیشتر نمایان می‌شود. روز قدس، نمایانگر اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلامی است.

روز قدس یادگار امام خمینی(ره) است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در جمع راهپیمایان روز قدس در تبریز اظهار کرد: راهپیمایی باشکوه، عظیم و کم نظیر امروز که شاهد بودیم، یک بار دیگر بصیرت، غیرت، عزت و ولایت مداری مردم تبریز را پیش چشم فرشتگان الهی و مردم جهان به نمایش گذاشت.

وی افزود: مردم تبریز در طول تاریخ، طلایه دار مبارزه با استعمار، استبداد و ظلم و ستم بوده‌اند. آذربایجان، یکی از مهمترین پایگاه‌های انقلاب بوده و هست. آذربایجان در حراست از انقلاب از همان روزهای اول پیروزی در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و حدود آن و تا همین امروز نقش موثر و تعیین کننده داشته و تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز و حدود ۲۰۰۰ آزاده گواه این ادعا است.

وی ادامه داد: اکنون هم جوانان غیور این خطه در لباس مقدس نیروهای مسلح در مرزهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی و در حراست از فضای این کشور و هزاران کیلومتر آنسوتر در اقیانوس‌ها بر عرصه ناوگروه‌های دریایی برای تداوم احتزاز مقتدرانه پرچم کشورمان در حال مجاهدت هستند. درود بر این غیورمردان و خانواده‌های محترم آن‌ها. خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که امروز این سرباز هم توفیق پیدا کرده تا ذره‌ای از دریای عظمت مردم تبریز باشد. 

وی ادامه داد: بیش از هفت دهه از توطئه شوم قدرت‌های استعماری به ویژه انگلیس علیه مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین در جعل رژیم صهیونیستی در منطقه می‌گذرد و در این دوران طولانی، کشورهای مدعی حقوق بشر همواره از جنایات صهیونیست‌های جلاد، حمایت و پشتیبانی کردند و فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مستمرا نقض می‌شود و کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی که تحت تاثیر قدرت‌های استکباری هستند، در برابر این جنایات ضدبشری سکوت اختیار کردند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  دلیل اول  فریاد خشم مرگ بر اسرائیل این امر نیز مسائل انسانی است. ۷۵ سال است که مردم مظلوم فلسطین تحت ظلم رژیم غاصب قرار دارند و چندین میلیون انسان از زن و مرد گرفته تا کودک، پیر و جوان در سرزمین فلسطین شهید، مجروح و زندانی شده‌اند. کدام انسان آزاده‌ای است که این همه ظلم و جنایت علیه یک ملت مظلوم را ببیند، بشوند و فریاد برنیاورد.

وی تاکید کرد: به حکم انسانیت و ضرورت حفظ کرامت انسان‌ها، اعلام انزاجار و مخالفت با ادامه حیات ننگین این رژیم نامشروع بر هر انسان آزاده‌ای در جهان امروز واجب است.

وی افزود: دلیل دیگر نیز وظیفه اسلامی است. مگر می‌شود مسلمان باشیم و در مقابل این ظلم و ستم و ادامه حیات این رژیم منفور ساکت بمانیم. هرکس با اسلام نسبتی دارد، هر سازمان، انسان مسلمان، جامعه اسلامی و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بر همه واجب است که به حکم قرآن و پیامبر اعظم (ص) به مقابله با این رژیم غاصب به پا خیزد و شر آن را از منطقه دفع کند.

موسوی با بیان این‌که دلیل دیگر حمایت از فلسطین مسائل راهبردی است، اظهار کرد: دفاع از فلسطین، در راستای امنیت منطقه و کشورهای منطقه است و بدون شک، اضمحلال رژیم موقتی صهیونیستی، منطقه غرب آسیا و جهان را امن تر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دولت و ملت ایران از جمله مردم غیور و شهیدپرور آذربایجان همواره آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را نویدبخش و موجب افزایش ثبات سیاسی و نظامی و کاهش تنش در منطقه دانسته و می‌دانند و هیچ اشغال سرزمینی مورد تایید جمهوری اسلامی نبوده و نیست و عدم اشغالگری، برقراری ثبات جغرافیایی، احترام به مرزهای سرزمینی کشورها و حسن همجواری همواره مورد تایید جمهوری اسلامی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که به شعار «ارتش فدای ملت» وفادار بوده و آمادگی دارد تا برای تحقق آرمان‌ها، تامین امنیت و منافع ملی تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در هر میدانی که لازم باشد حاضر شود و با اقتدار ماموریت اجرا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه