English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تولید محتوا در انتقال فرهنگ دفاع مقدس ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تولید محتوا در عرصه دیجیتال برای انتقال فرهنگ اصیل دفاع مقدس بسیار ضروری است.

تولید محتوا در انتقال فرهنگ دفاع مقدس ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ، بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را زبان هنر دانست و افزود: نقش هنرمندان در رشته ها و عرصه های مختلف هنری در این زمینه بسیار خطیر و سنگین است.

وی لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگانی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت یکی از اصول و ریشه های انقلاب اسلامی است، باید به روش های نوین و علمی آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.

حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: دوران هشت سال دفاع‌ مقدس اوج صحنه‌های زیبا و ماندگار بود که در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه جاودان خواهد بود و نباید اجازه داد این برگ زرین به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ دفاع‌ مقدس باید به شیوه‌ های متفاوت و جدید به جامعه و برای جوانان و نوجوانان منقل شود، ادامه داد: بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زبان هنر است و تحقق این امر مهم نیازمند عزم همگانی و همکاری و مساعدت دستگاه های متولی فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور و حضور جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی، ادامه داد: کاروان راهیان نور نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد که باید واقعیت‌ها، رشادت‌های رزمندگان و جان فشانی شهدا بدون کوچکترین تحریف به نسل های جدید منتقل شود.

وی نقش نیروهای مسلح، بسیج و سنگرسازان بی‌ سنگر را در دوران طلائی دفاع‌ مقدس بسیار مهم و تعیین کننده خواند و گفت: معرفی شهدا، تولید محتوای دیجیتال، انتشار و پخش وصیت‌نامه‌های شهدا گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

امام جمعه تبریز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع‌ مقدس و مقاومت را فرصتی مغتنم برشمرد و و ابراز امیدواری کرد با تولید محتوای مناسب شاهد پیشرفت آذربایجان شرقی در این زمینه باشیم.

اولین دوره جشنواره ملی فانوس در سال ۱۳۹۵ زیر نظر سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آغاز به کار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه