English

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

قلعه تاریخی ضحاک هشترود تعمیر و مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی از تعمیر و مرمت قلعه تاریخی ضحاک هشترود خبر داد.

قلعه تاریخی ضحاک هشترود تعمیر و مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده  مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر اظهار داشت: در تداوم عملیات مرمتی و ساماندهی قلعه تاریخی ضحاک، مراحل جدیدی از عملیات مرمتی در این محل در حال اجرا است که توسط تیم تخصصی میراث‌فرهنگی استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این مرحله از عملیات مرمتی اقداماتی نظیر اصلاح پوشش حفاظتی موجود، پی‌بندی پایه‌های سنگی پاویون مطابق مصالح موجود و مرمت دیوارهای سنگی برج و بارو قسمت ورودی قلعه در حال انجام است.

  مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ابراز کرد: همچنین هم‌زمان با اجرای اقدامات مذکور، اصلاح و هدایت آب باران بنای پاویون و همچنین خوانا سازی و حفاظت از آثار کاوش شده با آجرفرش نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

حمزه زاده همچنین از تکمیل و ساخت مخزن امن موزه آذربایجان خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی موزه آذربایجان تبریز که یکی از موزه‌های غنی کشور محسوب می‌شود، تکمیل و ساخت مخزن امن آن در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا عملیات اجرایی با اقداماتی از جمله برچیدن سرویس بهداشتی زیرزمین برای توسعه و تکمیل مخزن امن، خاک‌برداری و نخاله برداری، اجرای سازه بنایی آغاز شده است.

حمزه زاده اظهار داشت: در ادامه اقدامات عملیاتی، اجرای عایق‌کاری رطوبتی، کف سازی و کاشی‌کاری و همچنین اجرای تأسیسات مکانیکال و الکتریکال در دستور کار قرار گرفت.

  قلعه تاریخی ضحاک در محلی با عنوان «نارین قلعه» شهرستان هشترود قرار دارد و با بیش از سه‌هزار سال قدمت بر فراز کوهی منفرد واقع شده که روزگاری از مراکز مهم اقوام مانایی، مادها٬ اشکانی و ساسانی بوده است.

این مجموعه تاریخی با شماره ۴۲۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در حقیقت یک شهر قلعه محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه