English

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی:

دانشجویان شاهد نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ایثارگری دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: دانشجویان فرزند شهید و ایثارگران نقش مهم و تعیین کننده‌ای در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها دارند.

دانشجویان شاهد نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ایثارگری دارند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، جابر ابوالفتح زاده در جلسه رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: با توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر کشور و تلاش دشمنان برای زدودن فرهنگ ایثار از جامعه، رسالت فرزندان شاهد و ایثارگر در خصوص ترویج این فرهنگ بیش از دیگر دانشجویان است.

وی با تأکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و به خصوص در محیط های فرهنگی و علمی، اظهار داشت: در این راستا با نشر و پخش آثار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس می توان این فرهنگ اصیل و اسلامی را به نسل‌های آینده به خوبی انتقال داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قانون نگاه جامعی به کلیه مسائل فرهنگی و آموزشی ستاد شاهد و دانشجویی داشته است و در این مسیر حمایت های مناسب مادی و معنوی از دانشجویان فرزند شهدا و جامعه ایثارگری می شود که این حمایت ها باید تقویت و بیشتر شود.

رییی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه در خصوص طرح های پیشنهادی از جمله فعال سازی طرح استاد مشاور، گفت: این قبیل طرح ها باید در دانشگاه به صورت منظم و منطبق با آیین نامه ها اجرایی شود که در این راستا به یاری سایر دستگاه ها از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران نیاز داریم.

بهمن نقی پور درباره ارتقای تحصیلی و توانمند سازی دانشجویان فرزند شاهد و ایثارگران، اظهار کرد: ارتقا باید ابعاد مختلف اعم از آموزش، پژوهش و مسایل اجتماعی، فرهنگی و تحقیقاتی را در برگیرد تا به نتایج شایسته برای توسعه کشور دستی یابیم.

وی همکاری بیش از پیش دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اهتمام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتباط تنگاتنگ با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جزو اولویت های خاص دانشکاه است.

نقی پور با بیان اینکه بیش از یکهزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانشجویان در دانشکده های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، تغذیه، بهداشت، توانبخشی، پرستاری و سایر بخش ها مشغول تحصیل بوده و حتی در رشته های ارشد و PHD نیز ما دانشجو داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه