English

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

تشکیل ۸۳۰۰ پرونده تخلفاتی صنفی به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تداوم نظارت‌های میدانی و سیستمی در راستای تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ، از انجام بیش از ۷۰ هزار بازرسی و تشکیل ۸ هزار و ۳۷۶ پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه سا‌ل‌جاری خبر داد.

تشکیل 8300 پرونده تخلفاتی صنفی به ارزش 450 میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری سایر دستگاه‌های متولی به‌ویژه اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و تعزیرات حکومتی به صورت مستمر با جدیت دنبال می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، ادارات‌کل استاندارد، غله، میراث فرهنگی و اماکن از دیگر دستگاه‌هایی بوده‌اند که در برنامه‌های مرتبط با گشت‌های مشترک بازرسی همکاری بسیار خوبی در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داشته‌اند.

وی با اشاره به حدود ۱۷ هزار گشت مشترک بازرسی و تشکیل ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده تخلفاتی تا پایان بهمن ماه امسال، افزود: بر اساس برنامه‌های محوری وزارت صمت در حوزه تأمین، توزیع و نظارت همچنین استفاده از ظرفیت سامانه‌های جامع تجارت و انبارها، بازرسی هوشمند و سیستمی در دستور کار قرار گرفته است و کالاهای مشمول و اولویت‌دار ابلاغی از سوی سازمان حمایت مورد رصد و پایش دائمی قرار دارد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی ، فرآیند نظارت بر تأمین و توزیع به‌ویژه در اقلام اساسی را در راستای بهبود معیشت مردم به عنوان تکلیف اصلی تمام دستگاه‌های متولی دانست و اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد سودجویان و دلالان به معیشت مردم و شهروندان عزیز آسیب برسانند.

پرنیان ادامه داد: در حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق نیز بیش از ۶ هزار بازرسی انجام شده و انواع لوازم خانگی، اقلام سلامت‌محور، مواد غذایی، البسه و پوشاک، کیف و کفش و کود و سموم شیمیایی از جمله کشفیات در این حوزه بوده است.

وی، رصد و پایش از طریق سامانه جامع تجارت را از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های صمت استان برشمرد و گفت: با توجه به الزام ثبت کالاهای مشمول در سامانه یاد شده، طی ۱۱ ماه گذشته در حدود ۵۶ هزار کد نقش صادر شده و نسبت شفافیت تجاری استان ۸۹ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از ثبت نام بیش از ۵۲ هزار واحد حقیقی و حقوقی در سامانه جامه تجارت خبر داد و یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی در عدم رسوب پرونده در سامانه سیمبا رتبه یک کشوری را در بین سازمان‌های صمت به‌دست آورده است.

وی با تشریح بخشی دیگر از اقدامات نظارت و بازرسی صمت استان در زمینه دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی از طریق سامانه جامع ۱۲۴، تصریح کرد: با توجه به آمار مقایسه‌ای طی ۱۱ ماه امسال با مدت مشابه سال گذشته، میزان دریافت و رسیدگی به شکایت‌های مردمی کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

صابر پرنیان در ادامه بر پیگیری دقیق و مستمر اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده به عنوان یکی دیگر از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در سال‌جاری تاکید کرد و گفت: این طرح از ۲۷ آذرماه کلید خورده و اجرای آن در چهار مرحله در گروه‌های کالایی مختلف با جدیت دنبال می‌شود و براساس تمهیدات پیش‌بینی شده تا پایان سال‌جاری کلیه کالاهای مشمول طرح ثبت قیمت تمام شده را اجرا خواهند کرد.

وی، ایجاد شفافیت در نظام توزیع، ایجاد رقابت در بازار، تعدیل قیمت‌ها و خود کنترلی بازار را از دیگر اهداف اجرای طرح درج قیمت تمام شده کالاها در کشور دانست.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به سه هزار و ۵۰۰ قلم کالای مشمول ثبت قیمت تمام شده محصول نهایی در کشور ، تصریح کرد: در ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا از تعداد یاد شده ، کاهش و تثبیت قیمت محسوس بوده است و تلاش می‌کنیم با رفع عملی موانع تولید و تأمین به موقع مواد اولیه واحدهای صنعتی افزایش قیمتی در سایر اقلام نداشته و شاهد ثبات قیمتی و آرامش در بازار باشیم.

طرح درج قیمت تولیدکننده ( قیمت تمام شده محصول نهایی ) در استان همزمان با سراسر کشور از نیمه دوم آذر ماه امسال در چهار مرحله آغاز شده و در مرحله اول شامل ۸ قلم کالا نظیر آب معدنی، انواع آب میوه، ماء‌الشعیر، نوشابه‌های گازدار، غذاساز، نوشیدنی‌ها و مایکروویو بوده و با پیگیری جدی در استان، در ۱۰۰ درصد واحدهای تولیدی فعال در این حوزه‌ها، اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده عملیاتی شده است.

 اجرای طرح درج قیمت تمام شده علاوه بر مرحله نخست در مراحل ۲ ، ۳ و ۴ به ترتیب از ۴ دی‌ماه شامل پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون، از ۱۹ دی‌ماه شامل انواع لنت ترمز ، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی و از ۲۳ بهمن ماه در مرحله چهارم شامل انواع حبوبات، ادویه، چای، غلات، دمنوش، قهوه، آجیل، خشکبار به صورت بسته بندی شده، فرآورده‌های پروتئینی، انواع غذاهای آماده و نیمه آماده، انواع کیک، کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک و لوازم صوتی و تصویری تداوم داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه