English

رئیس جدید سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

موانع را از سر راه کسب‌وکارها خواهیم برداشت

رئیس جدید سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: اجازه نخواهیم داد کوچکترین مانعی بر سر هیچ کسب و کار مشروعی در استان اتفاق بیافتد.

موانع را از سر راه کسب‌وکارها خواهیم برداشت

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در مراسم تودیع و معارفه‌ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امروز مدال نوکری و خدمت‌گذاری در این استان را پیدا کردم، شان ما به نوکری مردم است، مدیر و رئیس و امثال این‌ها زیبنده‌ی ما نیست.

وی افزود: ان‌شاءالله که بتوانیم برای جهادگران اقتصادی، فعالین کسب و کار و فعالین اقتصادی نوکری بکنیم و مشمول تفضلات الهی شویم.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مانع‌زدایی از تولید، عدم نگاه بخشی و جزیره‌ای و دستگاهی به حوزه تولید از جمله وظایف و تکالیف ما و تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است، عنوان کرد: حضرت آقا فرمودند گاهی یک تولیدکننده برای اینکه یک کاری را انجام بدهد، باید از هفتاد خوان باید عبور بکند، بنابراین وظیفه و تکلیف ما کاملا مشخص است.

وی خاطرنشان ساخت: حتما اجازه نخواهیم داد کوچکترین مانعی بر سر هیچ کسب و کار مشروعی در استان اتفاق بیافتد. کار باید توسط بخش خصوص و تشکل‌ها انجام شود و ما هم این تعامل را در استان بیش از پیش ایجاد خواهیم کرد.

محمدحسین فرهنگی  نیز در این مراسم خواهان تعیین تکلیف پرونده‌ی دستگیری رئیس سابق سازمان صمت استان شد و اظهار داشت: از مقامات اجرایی و قضایی خواهش می‌کنم در خصوص «حبیب امین‌زاده» تصمیم واقع‌بینانه‌ای اتخاذ کنند. بنده سوال کردم، سوء استفاده شخصی وی را نفی و صرفا گفتند ضوابط اداری رعایت نشده است که البته نباید این اتفاق نیز رخ دهد.

وی ابراز امیدواری کرد به‌زودی پرونده امین‌زاده رئیس سابق صمت استان تعیین تکلیف و موضوع روشن شود و چنانچه قانوناً زمینه‌ی فعالیت مجدد او مهیا باشد بشود از ظرفیت وی استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه از بررسی موضوع جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی در مجلس خبر داد و افزود: این طرح بسیار با ارزشی است. بنده خیلی در کمیسیون مربوطه زمان صرف کردم و بیش از دو سوم این طرح با پیشنهادات بنده تدوین شده است و این پیشنهادات را با نظر صاحب‌نظران و کارشناسان ارائه کرده‌ام.

وی خاطرنشان ساخت: در این طرح همه راه‌های تعطیلی بنگاه های فعال اقتصادی و تولیدی مسدود شده است و دیگر نه بانک و نه موسسه مالی اعتباری و نه مقام قضایی اجازه‌ی بستن و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند و چنانچه این طرح به نتیجه برسد یکی از مشکلات دیرینه واحدهای تولیدی را حل خواهد کرد. البته یک استثنا قائل شدیم و یک واحد تولیدی در مواقع خاص تنها با تصویب شورای تامین استان قابل تعطیل است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه در بودجه سال آینده مالیات بخش تولید را ۶۲ درصد افزایش داده‌اند، تصریح کرد: با دولت اجمالا توافق کردیم که برای بخش تولید سقف افزایش مالیات گداشته شود. بر روی یک درصدهایی بحث کردیم و امیدواریم بر روی عدد معقول و مناسب توافق کنیم.

وی خواستار فعال کردن دفاتر مالیاتی شد و بیان داشت: علت اینکه سازمان امور مالیاتی هر چه خواست اضافه می‌کند این است که دفاتر را قبول ندارد، دفاتر چه مشکلی دارند؟ رئیس جدید سازمان صمت استان این‌ها را کنترل و حل کند.

فرهنگی خطاب به رئیس جدید سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری شما استقلال مس آذربایجان باشد، این اتفاق اگر رخ دهد قطعا یکی از تحولات مهم استان و سکوهای پرتاب خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه