English

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران:

اتاق بازرگانی ایران در روند بررسی" بودجه ۱۴۰۱ "حضور فعالی دارد

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق ایران در روند بررسی بودجه ۱۴۰۱ حضور فعالی دارد.

اتاق بازرگانی ایران در روند بررسی" بودجه ۱۴۰۱ "حضور فعالی دارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدرضا رمضانی در نشست مجازی با اعضای هیئت نمایندگان اتاق تبریز با اشاره به بودجه سال آینده و تشکیل ستادی در اتاق ایران با محوریت مرکز پژوهش‌های اتاق اظهار داشت: نقطه‌نظرات بخش خصوصی طی گزارش‌هایی به مجلس ارائه شده است و امیدواریم بتوانیم به صورت موثر در راستای بهبود و تقویت بودجه 1401 قدم برداریم.

وی گفت: با وجود اینکه در مرحله تدوین بودجه از نظرات مشورتی اتاق ایران استفاده نشد، سعی داریم با نگاه مثبت نمایندگان مجلس، طی گزارش‌های دقیق و کاربردی، پیشنهادات خود را مطرح کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران با نگاهی به قدمت اتاق تبریز، ظرفیت موجود در آن، توانمندی‌های منطقه‌ آذربایجان و اهمیت استفاده از این فرصت‌ها در راستای توسعه مبادلات تجاری با کشورهایی نظیر ترکیه و ارمنستان، گفت: اتاق تبریز در چارچوبی که تعریف شد قادر است قدم‌های موثری برای تقویت سطح مناسبات تجاری با کشورهای همسایه بردارد به شرط آنکه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود مانند همیشه به خوبی بهره ببرد.

وی از رئیس اتاق تبریز خواست تا همچنان برگزاری جلسات با نمایندگان استان در مجلس را ادامه دهند و موضوعات و دغدغه‌های تولید و تجارت را با آنها در میان بگذارند.

یونس ژائله رئیس اتاق تبریز هم با بیان اینکه کشور در حال پشت سرگذاشتن سال سختی است و متاسفانه بخش خصوصی با هجمه‌های زیادی مواجه است، گفت: در این شرایط بودجه سال آینده نیز نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده و با توجه به افزایش روند خروج سرمایه از کشور باید راهکارهای لازم را طراحی کرد تا بتوان وضعیت اقتصادی را تا حدی بهبود بخشید.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه اتاق تبریز ارائه داد و گفت: در این روزها بیشترین زمان هیات رئیسه اتاق تبریز به موضوعات و دغدغه‌های روزمره اقتصادی معطوف شده است که باید در جلساتی با استانداری، ستاد تنظیم بازار و غیره برای رفع مشکلات جاری برنامه‌ریزی کرد، بنابراین زمانی برای بررسی آینده و پیش‌بینی افق اقتصادی و در صورت نیاز طراحی مدل و الگوی خاص برای مواجه بهینه با آن وجود ندارد.  

ژائله، تنها امید بخش خصوصی را اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی دانست و خواستار مطالبه‌گری جدی از دولت برای حل مشکلات اقتصادی و تجاری شد.

گفتنی است امروز در چارچوب سلسله نشست‌های مجازی رئیس اتاق ایران با هیات نمایندگان اتاق‌های استانی، نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز برگزار شد.

در این دیدار علاوه بر رئیس، دبیرکل و معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران نیز حضور داشتند و درباره نگرانی‌های بخش خصوصی نسبت به آنچه در بودجه ۱۴۰۱ آمده صحبت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی