سرخط خبرها
  • دعوت از لژیونر دورگه جدید به اردوی تیم ملی بسکتبال
  • آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع نیست
  • پلاک شدن اسکوترها جدی تر شد
  • دانمارک به دنبال ممنوعیت پخش اذان ازبلند گو‌های مساجد شد
  • اعتراض کمدین آمریکایی به ویزای یک روزه بازیکنان ایران
  • ادامه برخورد نادرست علیه بیماران در کمپ‌های ترک اعتیاد
  • اصناف: گرانی لحظه‌ای، صنف ها را از قیمت‌گذاری عاجز کرد
  • پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت
  • مراقب کلاهبری بازار داغ شرط بندی جام‌جهانی باشید
  • مفقود شدن بیش از ۲۱ هزار نفر در زلزله‌های ونزوئلا
  • سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین در ۳۰ دقیقه
  • ملی‌پوشان والیبال با مچ‌بند مشکی و شعار ای ایران به مصاف آمریکا رفتند
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند

دولت رسانه را مددکار و یار خود می‌داند

محمدامین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار از رسانه‌ها خواست که به پیشبرد سیاست‌های دولت تدبیر و امید یاری رسانند.

به گزارش خبرگزاری موج، متن این پیام به شرح زیر است: «ن والقلم و ما یسطرون نامگذاری ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار می‌تواند تمثیلی از این حقیقت باشد که خبرنگاران برای انجام وظیفه خود تا پای بذل جان و نوشیدن شهد شهادت پیش می‌روند. وظیقه خطیر خبرنگاری که همان ابلاغ پیام و نوشتن حقایق است که خداوند به آن سوگند خورده است. یکایک روزها و دقایق سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در تاریخ کشور یادآور تلاش پیگیر و بی‌دریغ زنان و مردان خبرنگاری است که در گمنامی و سختی و مشقت کار خبرنگاری کوشیدند تا پیام‌رسان حقیقت به مردم باشند و یقینا نام و آوازه کار بلند آنان به خصوص در دوران جهاد و دفاع از خاک و کیان جمهوری اسلامی ایران بر تارک اریخ ثبت شده و خواهد درخشید. مردم قدردان ایران سعی مقدس خبرنگاران در آن سال‌ها ی پس از دفاع و در جریان عمل دولت‌های مختلف را به یاد داشته و خود را رهین آن تلاش‌ها می‌دانند و اگر کشور امروز در برهه‌ای از سرفرازی است و به داشتن قدرتی بی‌نظیر تاریخی به خود می‌بالد، به یقین نقش عنصر آگاهی که محصول عمل خبر و خبرنگاری است در این ساخت قدرت تاثیر به سزایی دارد. رسانه‌ها در کنار احزاب، سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌های صنفی و سایر نخبگان جامعه جهت انتقال پیام بین جامعه و حکومت نقش واسط دارند و نقش نگاهبانی از سلامت قدرت سیاسی را نیز بر عهده دارند. در کنار تمامی این‌ها نقد سازنده و دلسوزانه تمامی دولت‌ها نیز از جهات درخشان عملکرد رسانه‌ها در تمامی سال‌های بعد از انقلاب بوده و همه این نقش ها سبب شفافیت و سلامت جامعه و نیز وحدت و انسجام بیشتر ملی و بالندگی بیشتر کشور گردیده است. اجرای سیاست‌های دولت‌ها نیز بدون همراهی و همگامی رسانه ممکن نبوده است و اگر کشور توانست در مذاکرات هسته‌ای و احقاق حقوق حقه ملت موفق باشد، در کنار نیروی دیپلماسی کشور، بی‌تردید نقش برجسته خبرنگاران و رسانه‌ها بود که به عنوان عنصری اثرگذار بر مذاکرات سبب سربلندی ایران اسلامی گردید یا در سیاست داخلی در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت بالای مردم و نخبگان در دو انتخابات گذشته تاثیر فراوانی داشت؛ نقشی که همچنان می‌تواند و باید در کنار نظام و دولت موثر بوده و به پیشبرد سیاست های دولت تدبیر و امید یاری رساند؛ دولتی که به واقع رسانه را مددکار و یار خود می داند. اینجانب به عنوان عضوی از ملت ایران و نیز یکی از کارگزاران دولت تدبیر و امید مراتب تقدیر  و تشکر خود را از بزرگ زنان و مردان عرصه خبرنگاری و اطلاع‌رسانی در تمام رسانه‌ها اعلام نموده و برای تمامی آنان توفیق در امور ، عافیت و عزت آرزومندم.»
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه