سرخط خبرها
  • رئیس بانک مرکزی: در روزهای آتی بخشی از فشار تورم کالاها کاسته خواهد شد
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه شارژ شد
  • عراقچی: از زمین فوتبال تا میز مذاکره هدف دفاع از عزت و افتخار مردمان عزیزمان است
  • تیم ملی فوتبال یران بالاتر از عربستان در آسیا قرار گرفت
  • برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد
  • وزیر خارجه بریتانیا خواستار کناره‌گیری استارمر از قدرت شد
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس

عملکرد خودروسازان اصلاح می‌شود؟

در شرایطی که مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند براساس یک قانون جدید، وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم شد با استفاده از شرکتهای بازرسی بر عملکرد خودروسازان نظارت کند.

nNZKvfAOarWE
به گزارش خبرگزاری موج، مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. این نارضایتی‌ها در حدی است که چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخورد نامناسب پرسنل بخش‌های فروش و خدمات پس از فروش برخی از خودروسازان با مشتریان انتقاد کرده و از خودروسازان خواست با برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزش‌های لازم را به پرسنل خود در این رابطه ارائه کنند. محمدرضا نعمت‌زاده از تحویل خودروهای معیوب به مشتریان از سوی خودروسازان نیز انتقاد کرده و اظهار کرد معنا ندارد شرکت خودروساز خودروی معیوب را به مشتریان تحویل داده و برای رفع عیب نیز آنها را روانه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش کند. وی پیش از این نیز با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرده بود که چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند؟ نعمت‌زاده خاطرنشان کرده بود که توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است. در شرایطی که هم مصرف‌کنندگان و هم سیاست‌گذاران صنعتی کشور از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر عملکرد خودروسازان شده است. در این زمینه در تبصره ماده ۳۰ این قانون تاکید شده است: نظارت و ارزیابی ادواری عرضه‌کننده خودرو، واسطه فروش، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز آنها و ارائه گزارش‌های ارزیابی به وزارت صنعت و عرضه‌کننده خودرو، بر عهده شرکت بازرسی منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت است. در این شرایط باید دید نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان باعث بهبود و اصلاح عملکرد این شرکتها و کسب رضایت مصرف‌کنندگان خواهد شد یا آنکه نارضایتی مصرف‌کنندگان همچنان ادامه خواهد داشت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه