بقائی:
لفاظیهای متناقض آمریکا اعتماد ایرانیان را جلب نمیکند
سخنگوی وزارت امور خارجه، با انتقاد از اظهارات متناقض مقامات آمریکایی پیرامون یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، تصریح کرد که این لفاظیها نه تنها به کاهش بیاعتمادی تاریخی ایرانیان کمکی نمیکند، بلکه یادآور بدعهدیهای مستمر واشنگتن است.
، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به لفاظیها و مواضع متناقض مقامات آمریکایی در خصوص محتوای یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مواضع رسمی ایران را تشریح کرد. او در این باره نوشت: هیات حاکمه آمریکا هیچگاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه افزود: ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضاء کرد. ایرانیان بهخوبی آگاهند که کینهتوزی دشمن با امضای یک تفاهم پایان نمییابد و هر گامی را با هوشیاری و در نظر داشتن تجربههای ۵ دهه گذشته بهویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.
بقائی همچنین اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را بینتیجه خواند و خاطرنشان کرد: این رویکرد کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفاً یادآور بدعهدیهای پیشین است.
وی در پایان تأکید کرد: هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل «تعهد در برابر تعهد» مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملاً مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است و ایران بر اجرای دقیق مفاد توافق پایبند خواهد ماند.
ارسال نظر