دامپزشکی هرمزگان اعلام کرد:
ممنوعیت ذبح دام در معابر عمومی در ایام تاسوعا و عاشورا
اداره کل دامپزشکی هرمزگان با هدف پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک، از آغاز طرح تشدید نظارتهای بهداشتی بر کشتارگاههای استان خبر داد و تأکید کرد که ذبح دام در معابر عمومی و منازل، سلامت عمومی را به خطر میاندازد.
، اداره کل دامپزشکی هرمزگان در اطلاعیهای، ضمن استقرار تیمهای بازرسی در تمامی کشتارگاههای ثابت و سیار استان، آمادگی خود را برای معاینه بهداشتی دامهای نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام کرد.
براساس این اطلاعیه، بازرسان بهداشت گوشت و ناظران شرعی با حضور در نقاط تعیینشده، دامهای کشتاری را از نظر آلودگی به بیماریهای مشترک بین انسان و دام بررسی میکنند. این اداره با هشدار نسبت به خطرات احتمالی، از شهروندان خواست دستورالعملهای ذیل را برای حفظ سلامت خود و جامعه رعایت کنند:
ممنوعیت ذبح خارج از چرخه نظارت: ذبح دام در خیابانها، معابر عمومی و منازل اکیداً ممنوع است.
قرنطینه گوشت: لاشه و آلایش خوراکی دام ذبحشده باید پیش از مصرف، حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال (۰ تا ۴ درجه سانتیگراد) نگهداری شود.
حفاظت فردی: استفاده از دستکش در زمان قطعهبندی و شستوشوی گوشت الزامی است.
پیشگیری از آلودگی: از برشدادن کیستها و آبسههای احتمالی روی لاشه، دل و جگر خودداری کرده و ضایعات غیرقابلمصرف را از دسترس حیوانات دور نگه دارید.
بهداشت و پخت: تمام تجهیزات تماسیافته با گوشت را ضدعفونی کرده و گوشت و آلایش را پیش از مصرف، بهطور کامل بپزید.
ارسال نظر