سرخط خبرها
  • عراقچی: از زمین فوتبال تا میز مذاکره هدف دفاع از عزت و افتخار مردمان عزیزمان است
  • تیم ملی فوتبال یران بالاتر از عربستان در آسیا قرارگرفت
  • برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد
  • وزیر خارجه بریتانیا خواستار کناره‌گیری استارمر از قدرت شد
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

مرگ مرموز ۲ شهروند در گلستان زیر ذره‌بین وزارت بهداشت/ پرونده مسمومیت ۹۰ نفر در دلند کلید خورد

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون حدود ۹۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و پرونده این رخداد با انجام آزمایش‌های تخصصی میکروبی و سم‌شناسی در سطح استان و کشور کلید خورده است.

مسمومیت

 قباد مرادی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج  با اشاره به مراجعه تعدادی از شهروندان شهر دلند با علائمی همچون اسهال، استفراغ، تهوع و تب اظهار داشت: از نخستین ساعات بروز این حادثه، تیم‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حوزه‌های بهداشت، درمان و اپیدمیولوژی در منطقه مستقر شده و اقدامات لازم برای بررسی موضوع و ارائه خدمات درمانی آغاز شده است.

وی افزود: تا بعدازظهر ۳۱ خرداد، حدود ۹۰ نفر به مراکز درمانی دولتی و خصوصی خان‌ببین و شهرستان‌های اطراف مراجعه کرده‌اند که بخشی از آنان پس از دریافت خدمات سرپایی ترخیص شدند و در حال حاضر ۲۰ بیمار تحت نظر قرار دارند که خوشبختانه وضعیت عمومی آنان پایدار است.

مرادی با اشاره به ثبت دو مورد فوت در این رخداد، تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی درباره وضعیت این افراد و ارتباط احتمالی فوت‌ها با موارد بیماری همچنان ادامه دارد و هنوز نمی‌توان درباره علت قطعی اظهار نظر کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تمامی بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن پذیرش و خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت کرده‌اند، گفت: نمونه‌های بالینی بیماران برای بررسی عوامل میکروبی به آزمایشگاه‌های مرجع استان و کشور ارسال شده و همزمان نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سایر موارد مرتبط نیز برای انجام آزمایش‌های تخصصی میکروبی و سم‌شناسی در حال انجام است.

وی ادامه داد: برخی یافته‌های اولیه اپیدمیولوژیک نشان‌دهنده وجود مواجهه‌های مشترک در روز پیش از بروز علائم است، اما تا زمان نهایی شدن نتایج آزمایش‌ها و تکمیل بررسی‌های کارشناسی، اعلام هرگونه علت احتمالی زودهنگام و غیرعلمی خواهد بود.

مرادی با اشاره به حضور کارشناسان بهداشت محیط در منطقه گفت: وضعیت منابع آب، فرآیند تهیه، پخت، نگهداری و توزیع مواد غذایی و سایر عوامل محیطی مرتبط به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفته و اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر افزایش احتمال فساد مواد غذایی در فصل گرما، از شهروندان خواست مواد غذایی را از مراکز معتبر تهیه کرده، از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند، اصول بهداشتی را در نگهداری و مصرف مواد غذایی رعایت کنند و در صورت مشاهده علائمی مانند اسهال، استفراغ و تب، برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیگیری مستمر این موضوع را در دستور کار دارند و نتایج نهایی بررسی‌های کارشناسی و آزمایشگاهی پس از جمع‌بندی، به اطلاع مردم خواهد رسید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه