سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت

انتقال صدور مجوزهای فعالیت در مناطق آزاد به درگاه ملی مجوزها

اعضای کارگروه تخصصی توسعه و راهبری مناطق آزاد جدید بر یکپارچه‌سازی فرآیند صدور مجوزها و اتصال به درگاه ملی مجوزها (G۴B) تأکید کردند.

شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، در دومین نشست کارگروه تخصصی توسعه و راهبری مناطق آزاد در حال استقرار، بر تدوین نهایی جداول تعرفه و ارتقای سامانه‌های یکپارچه اقتصادی تاکید شد.

در این کارگروه تخصصی توسعه و راهبری مناطق آزاد که به دستور حسین فردوسی، سرپرست دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با هدف بررسی مسائل اجرایی، فرآیندی، منابع انسانی و سامانه‌ای مرتبط با استقرار و راهبری این مناطق تشکیل شد، نمایندگان دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، مدیران عامل و اعضای کارگروه راه‌اندازی و توسعه مناطق آزاد جدید حضور داشتند.

بر اساس مصوبات این نشست، مناطقی که پیش‌تر جداول تعرفه‌های خود را در هیأت‌مدیره تصویب کرده‌اند، موظف شدند نسخه نهایی را برای تجمیع و بررسی به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال کنند. همچنین مقرر شد سایر مناطق نیز با بهره‌گیری از الگوی ابلاغی و متناسب با ساختار اقتصادی و فضای کسب‌وکار خود، نسبت به تدوین و تصویب جداول تعرفه اقدام کنند تا در نهایت کتابچه‌ای جامع پس از تجمیع، تهیه و بارگذاری شود.

همچنین با استناد به ماده ۱۱ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی و در راستای یکپارچه‌سازی فرآیند صدور مجوزها و اتصال به درگاه ملی مجوزها (G۴B)، بر استفاده کامل و هماهنگ از سامانه‌ها و کاربرگ‌های ابلاغی دبیرخانه شورا در حوزه اقتصادی تاکید شد.

در همین چارچوب، کاربرگ‌های پیشنهادی برخی مناطق آزاد پیشرو به‌عنوان الگوی اجرایی ارائه شد تا مناطقی که تاکنون کاربرگ‌های تخصصی خود را تدوین نکرده‌اند، از این نمونه‌ها بهره‌برداری کنند. همچنین مقرر شد مناطقی که پیش‌تر کاربرگ‌های تخصصی خود را طراحی و اجرایی کرده‌اند، نسخه‌های موجود را برای بررسی، هم‌افزایی و استانداردسازی نهایی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ تکمیل و ارسال کنند.

در پایان این نشست تصریح شد مسئولیت تصمیم‌گیری و اجرای اقدامات مصوب بر عهده مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد است و اعضای هیأت‌مدیره نیز در چارچوب وظایف قانونی خود، در مسیر اجرای این تصمیمات همکاری و هماهنگی لازم را به عمل خواهند آورد. همچنین به منظور رفع موانع اجرایی و تسریع در فرآیند استقرار مناطق آزاد جدید، جلسات تخصصی کارگروه به‌صورت منظم برگزار خواهد شد و مناطق می‌توانند مسائل و چالش‌های خود را برای بررسی و پیگیری به این کارگروه اعلام کنند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه