سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران
  • تا رفع اختلالات بانکی با پول نقد به پمپ بنزین مراجعه کنید
  • نصب یکی از بزرگ‌ترین سکوهای نفتی در خلیج فارس

شتاب جهاد دانشگاهی هرمزگان برای تبدیل استان به قطب علمی و کارآفرینی جنوب

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان از عزم این نهاد برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و حمایت هدفمند از نوآوری، سلامت و اشتغال جوانان با هدف تبدیل هرمزگان به الگویی پیشرو در جنوب کشور خبر داد.

جهاد دانشگاهی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج از هرمزگان

، احمد زاهری رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان، در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، بر ضرورت آینده‌نگری و نیازمحوری این نهاد در سال ۱۴۰۴ تاکید کرد و گفت: توسعه پژوهش‌های کاربردی، حمایت از نوآوری و تقویت زیست‌بوم کارآفرینی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار دارد تا هرمزگان به الگوی علمی و فرهنگی جنوب کشور تبدیل شود.

زاهری با تشریح برنامه‌های پژوهشی سال ۱۴۰۴ افزود: رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی با اتکا به ظرفیت‌های درون‌سازمانی و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی با جدیت پیگیری می‌شود.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان، تقویت حوزه درمان و سلامت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و شناسایی بیماری‌های نوظهور، همچنین توسعه خدمات درمانی با تمرکز بر سرطان سینه، از مهم‌ترین محورهای پژوهشی امسال است.

وی با اشاره به تدوین اسناد توسعه شهرهای فارغان، سرگز، احمدی و شهرستان بندرخمیر با همکاری معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری شهرستان، گفت: این اقدامات نقش مهمی در توسعه پایدار استان ایفا می‌کند.

زاهری بیان داشت: طی یک سال اخیر، طرح‌های مشترکی با ادارات ورزش و جوانان، صمت، راهداری و صنایع بزرگ اجرایی شده است. همچنین پایلوت کشت گیاهان دارویی در میناب، راه‌اندازی مراکز سلامت، ورزش، روانشناسی و بانک سلول‌های بنیادی و بهره‌برداری از پژوهشکده‌های گردشگری و محیط‌زیست عملیاتی شده است.

به گفته زاهری، این اقدامات منجر به ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی هرمزگان شده و جهاد دانشگاهی فعالانه در شورای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و اجرای رویدادهایی همچون روز شهرساز و برنامه‌های جوانی جمعیت حضور داشته است.

وی بیان کرد: توسعه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان از اولویت‌های جهاد دانشگاهی است که موجب می‌شود اعتبار اختصاص‌یافته برای استان در سال جاری دو برابر شود. این دستاورد، ثمره حمایت استانداری و همکاری دستگاه‌های مسئول استان است.

زاهری ابراز کرد: جهاد دانشگاهی هرمزگان در یک سال گذشته بیش از ۱۵ آزمون استخدامی برگزار کرده و آزمون آموزش‌وپرورش با حضور بیش از ۱۱ هزار داوطلب از مهم‌ترین دستاوردها بود.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی کانون ارزیابی جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز نقش موثری در ارزیابی و جذب شایسته نیروی انسانی برای دستگاه‌های اجرایی دارد. همچنین، ارائه خدمات حکمت کارت و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نیروهای مسلح، موجب ارتقای توانمندی‌های نظامی استان شده است.

زاهری عنوان کرد: نخستین بازارچه دائمی مشاغل خانگی استان به مدیریت جهاد دانشگاهی آغاز به کار کرده و فرصتی مناسب جهت عرضه محصولات بانوان کارآفرین فراهم کرده است. با افتتاح دفتر استانداردسازی نیز ظرفیت‌های جدیدی در حوزه آموزش و تدوین استانداردها ایجاد شده است.

به گفته وی، اجرای موفق طرح صدف و برنامه‌ریزی برای برگزاری ششمین دوره این طرح، در راستای توانمندسازی نخبگان است. همچنین، تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها منعقد شده است.

زاهری با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی گفت: امسال مناظرات دانش‌آموزی و دانشجویی به تقویم فعالیت‌ها افزوده شده است. برگزاری تریبون‌های آزاد دانشگاهی، بازدیدهای علمی و فرهنگی، شب شعر و رونمایی از کتاب‌های نویسندگان استان در دستور کار قرار دارد.

وی به برگزاری محفل انس با قرآن در جزیره بوموسی، تقدیر از قاریان و افتتاح دفتر خبرگزاری ایکنا در غرب استان اشاره کرد و گفت: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال مطالبات و دیدگاه‌های جامعه داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان در پایان افزود: برگزاری ۳۰ دوره آموزشی رایگان در حوزه مهارت‌های اجتماعی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، و دوره‌های خبرنگاری از دیگر برنامه‌ها است که به تقویت فرهنگ هرمزگان کمک خواهد کرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه