سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند

آرزوی دیرین مردمان غربی‌ترین نقطه جزیره قشم محقق شد؛

اتصال آبشیرینکن ۱۶۰۰مترمکعبی به شبکه آبرسانی داخلی روستای بندری باسعیدو

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم از پایان یافتن پروژه احداث تأسیسات پشتیبان شبکه انتقال آب و لوله گذاری برای اتصال آبشیرینکن ۱۶۰۰ مترمکعبی منطقه غرب جزیره به شبکه آبرسانی داخلی روستای باسعیدو طی ۷۲ ساعت کار مستمر و عملیات شبانه روزی خبرداد.

آب+شیرین‌کن

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شهرام داوری مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم  ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: در پی صدور دستور ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تیم عملیاتی شرکت آب، برق و تاسیسات قشم شامل چهار گروه کاری مکانیک، برق، لوله کشی و ابنیه و ساختمان طی مدت ۷۲ ساعت موفق به نصب تجهیزات پمپاژ آب و همچنین لوله گذاری به طول ۱۶۰ متر از محل خروجی آبشیرینکن منطقه غرب جزیره جهت اتصال آن به شبکه داخلی روستای باسعیدو شدند.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر انجام عملیات آبرسانی سیار توسط تانکرها به روستاهای غرب جزیره، آب سالم و بهداشتی تولیدی آبشیرینکن ۱۶۰۰ مترمکعبی از طریق شبکه ۳۵۰۰متری لوله کشی وارد مدار آبرسانی به منازل مسکونی مردم ساحل نشین بندر باسعیدو شد.

داوری جامعه تحت پوشش خدمات این عملیات آبرسانی با شبکه لوله کشی را بالغ بر ۴۰۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ساکنین روستای تاریخی باسعیدو تا پیش از راه اندازی این آبشیرینکن هر ۴۰ تا ۵۰ روز یکبار موفق به آبگیری در مخازن خود می شدند که با این اقدام جهادی، آرزوی دیرین مردمان غربی ترین نقطه جزیره قشم برای دسترسی مستمر به آب شیرین و بهداشتی محقق شد.

وی با اشاره به چالش قدیمی تنش آبی در روستاهای غربی جزیره خاطرنشان کرد: برای مرتفع نمودن بخشی از این مشکلات موجود در زمینه زیست و معیشت ساحل نشینان نجیب بزرگترین جزیره خلیج فارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص افزایش ظرفیت تولید آبشیرین کن ها، ایجاد زیرساخت ها برای توسعه شبکه آبرسانی و تامین آب آشامیدنی روستاها از طریق تانکر دستورات ویژه ای صادر کرد.  

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: دو هفته پیش( ۱۷ خردادماه) طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن منطقه غرب جزیره با مرکزیت باسعیدو با افزایش چهار برابری از ۴۰۰ به یک‌هزار و ۶۰۰ متر مکعب افزایش یافت که ۱۳ روستای باسعیدو، دوستکو، کانی، مرادی، گوری، درکو، دولاب، کُنار سیاه، تُم گز، عایشه آباد، سرریگ، چاهو شرقی و چاهو غربی منطقه منتهی الیه غربی این جزیره تحت پوشش خدمات رسانی گرفتند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه