English

سفیر ایران در مسقط:

عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط با تاکید بر اهمیت سفر سلطان عمان به تهران و تاثیر آن بر روابط میان دو کشور و منطقه خاطرنشان داشت: عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد.

عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علی نجفی خشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در گفت‌وگو با روزنامه مسقط دیلی اظهاراتی را درباره روابط میان تهران و مسقط و سفر قریب‌الوقوع سفر هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان به ایران بیان کرد.

وی اظهار داشت: سفر هیثم بن طارق به تهران و دیدارش با رهبری ایران سطح بی سابقه‌ای از مشارکت و همکاری میان دو ملت را تقویت خواهد کرد.

سفیر ایران در ادامه با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، بر هماهنگی و رایزنی مستمر در زمینه مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، هر دو کشور در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی که به نفع مردمشان است، گفت‌وگوهای مفیدی انجام خواهند داد.

نجفی خشرودی همچنین با تحسین تلاش‌های مشترک برای تقویت ارتباطات هوایی و دریایی میان دو کشور گفت: انتظار می‌رود این تحولات تأثیر قابل توجهی در تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی بین تهران و مسقط داشته باشد.

این دیپلمات کشورمان بر تأثیرات مثبت معافیت شهروندان هر دو کشور از شرایط روادید سفر تاکید و خاطر نشان کرد: این سیاست نه تنها گردشگری را تسهیل کرده است، بلکه منجر به افزایش تعداد پروازهای روزانه میان ایران و عمان شده و روابط تجاری را بیش از پیش تقویت کرده است.

وی به‌علاوه تاکید کرد که عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد، زیرا رهبر معظم انقلاب همواره از نقش متوازن و تاثیرگذار مسقط در منطقه و جهان تمجید می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه