English

فرمانده کل سپاه:

سپاه خود یک تاریخ مجسم است/هیچ قدرتی جز قدرت الهی در چشم سپاه وجود ندارد

فرمانده کل سپاه گفت: سپاه خود یک تاریخ مجسم است، یعنی منظومه‌ای از اندیشه‌ها، افکار، نظریات، قاعده‌ها، دکترین‌ها، راهبردها و ترکیب انسان و ابزارهاست، انقلاب ما نیازمند چیزی بود که از شوکت ظاهری قدرت‌ها نهراسد؛ بر این اساس در مردمک چشم سپاه هیچ قدرتی جز قدرت الهی وجود ندارد.

سپاه خود یک تاریخ مجسم است/هیچ قدرتی جز قدرت الهی در چشم سپاه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین رونمایی از ۲۲ جلد کتاب مجموعه سپاه در گذر زمان که صبح امروز در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد طی سخنانی با اشاره به تاریخ چگونگی شکل گرفتن و رشد و اقتدار سپاه گفت: سپاه پاسداران از همان روز اول با اتکا به مردم قوی و مقتدر شکل گرفت.

وی افزود: امپراتوری‌های بزرگ هستند اما برای سپاه کوچک هستند. سپاه از دوران کودکی خود و در بدو تأسیس وارد یک جنگ با مقیاس جهانی شد؛ جنگی که آمریکا، شوروی، فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر از دشمن ما حمایت بی دریغ می‌کردند.

فرمانده کل سپاه گفت: سپاه در جنگ تحمیلی کوچک بود ولی خداوند متعال به او پناه داد و توانست با همراهی و همدلی ارتش و مردم اراده همه قدرت‌های بزرگ را در هم بشکند.

سردار سلامی با بیان اینکه ارتش انقلابی و سپاه هر دو متولد جنگ هستند ادامه داد: سپاه و بسیج مردمی در کنار قامت رشید ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ قد کشیدند و توانستند بر دشمن غلبه کنند. سپاه با سلاحی که در همان جنگ از دشمن می‌گرفت بر دشمن غلبه کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان بدون یک فکر و اراده قوی، قوی و توانمند شد گفت: وقتی عناصر دشمن کوچک هستند هر چند تعداد آنها زیاد نیز باشد نمی‌توانند قدرت بزرگی را تشکیل بدهند اما در مقابل آن، ملت ما بزرگ است و با تشکیل ارتش انقلابی و سپاه پاسداران و بسیج یک قدرت عظیم را تشکیل داده‌اند.

فرمانده کل سپاه گفت: آیات زیادی وجود دارد که شخصیت سپاه را بیان می‌کند؛ زیرا سپاه به‌عنوان قدرت بی‌بدیل در اسلام و ایران تبلور یافته است.

سردار سلامی افزود: سپاه تجسم آیات قرآن است؛ یعنی افرادی در دفاع از مردم خود را کوچک می‌دانند؛ اما در برابر دشمن، شکست‌ناپذیرند و از ملامتِ ملامت‌کنندگان هم نمی‌هراسند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سپاه محصول تجربیات دردناک اسلام و بخش‌هایی از ایران است؛ اما همه تجربیات و عبرت‌های تاریخ اسلام زمانی جاری می‌شود که حکومت جاری شود؛ زیرا صرفاً با احکام اسلام کرامت، مجد و عظمت مسلمانان را نمی‌توان احیا کرد، بلکه اسلام با قدرت می‌مانَد و گسترش می‌یابد؛ قدرت سازمان می‌خواهد، اما قدرتی که ریشه در باور ایمان اعتقاد و برخاسته از قلب‌ها باشد.

وی تأکید کرد: ما نیازمند قدرت هستیم؛ زیرا بقای ما به داشتن قدرت است. هیچ قدرت ضعیفی در جهان جایگاهی ندارد؛ به عبارت دیگر در دنیای امروز یا باید قوی و مستقل بود و یا باید تسلیم شد؛ چرا که راه سومی ندارد؛ لذا این منطقی است که فلسفه وجود سپاه را تشکیل می‌دهد.

سرلشکر سلامی افزود: سپاه خود یک تاریخ مجسم است؛ یعنی منظومه‌ای از اندیشه‌ها، افکار، نظریات، قاعده‌ها، دکترین‌ها، راهبردها و ترکیب انسان و ابزارهاست. انقلاب ما نیازمند چیزی بود که از شوکت ظاهری قدرت‌ها نهراسد؛ بر این اساس در مردمک چشم سپاه هیچ قدرتی جز قدرت الهی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه