English

رئیس کل بانک مرکزی:

شرکت های مغایر با مقررات در بازار غیررسمی ارز حضور دارند که حتما برخورد می‌شود / متقاضی وام ازدواج و فرزندآوری بیشتر از عددی است که تعیین شده

رئیس کل بانک مرکزی درباره دریافت وام ازدواج و فرزندآوری گفت: ما سامانه‌ داریم و ثبت‌نام انجام می‌شود اما متقاضی بیشتر از عددی است که تعیین شده و این عدد باید تا پایان سال پرداخت شود.

شرکت های مغایر با مقررات در بازار غیررسمی ارز حضور دارند که حتما برخورد می‌شود / متقاضی وام ازدواج و فرزندآوری بیشتر از عددی است که تعیین شده

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در آینده در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که بیشتر عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات مربوط به شرکت‌های دولتی است و این‌که دولت چه برنامه‌ای برای رسیدگی به این موضوع دارد؟، اظهار کرد: ما در بانک مرکزی کمیته‌ای برای رسیدگی به تخلفات ارزی و پولی تشکیل دادیم که همه شرکت‌هایی که سه تخلف داشته باشند در آن بررسی می‌شوند.

فرزین ادامه داد: تخلف اول این است که تعهد ارزی را ایفا نکرده باشند یعنی ارزی که صادرات کردند در مهلت قانونی برگشت نداده باشند. تخلف دوم این است که در سامانه نیما تخلفاتی صورت گیرد و خارج از نرخ تعیینی بانک مرکزی معامله انجام شود و تخلف سوم این است که خارج از مقررات بانک مرکزی در بازار غیررسمی معاملاتی صورت گیرد که این سه تخلف رسیدگی و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: در حال بررسی‌ شرکت‌ها هستیم و اگر تخلفات محرز شود اعلام خواهد شد. قانون به ما اختیار داده که شرکتها را برای توضیح فراخوان کنیم تا در مهلت قانونی ارز را بازگردانند و اگر شرکتی مغایر با مقررات در بازار غیررسمی حضور دارد حتما برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دریافت وام ازدواج و فرزندآوری، گفت: ما سامانه‌ داریم و ثبت‌نام انجام می‌شود اما متقاضی بیشتر از عددی است که تعیین شده و این عدد باید تا پایان سال پرداخت شود. ما پارسال تقریبا تمام آنچه قانون تعیین کرده بود پرداخت کردیم. امسال هم به همین شکل اطمینان داشته باشد که عدد تعیینی را پرداخت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی