English

رئیس جمهور در سوریه:

عالمان دینی باید راویان صادق از حقیقت ظلم به فلسطین برای تاریخ باشند

رئیسی در دیدار جمعی از علمای بلاد شام تاکید کرد:ظلم به سوریه‌،لبنان و فلسطین باید در دادگاه‌های جهانی رسیدگی شود.

عالمان دینی باید راویان صادق از حقیقت ظلم به فلسطین برای تاریخ باشند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهور امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به سوریه، در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور با علمای بلاد شام دیدار و گفت‌گو کرد و طی سخنانی در این نشست، با اشاره به جنگ روایت‌ها و تلاش‌های دشمنان اسلام برای وارونه‌سازی حقایق با استفاده از ظرفیت امپراطوری رسانه‌ای غرب، گفت: در مقابل آن حجم عظیم امکانات رسانه‌ای مطمئن باشید که روایت بر مبنای حق و عدالت بر دل‌ها می‌نشیند و این وظیفه عالمان دینی است که راویان صادق حقیقت برای تاریخ باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی اصول مکتب امام خمینی(ره) را توکل به خدا، توجه به توانایی‌های مردم و اجرای عدالت در همه امور دانست و گفت: قراردادهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و اسلو از آنجا که قراردادهایی غیرعادلانه بوده، هیچ‌گاه نتوانست منافع ملت فلسطین را تأمین کند.

وی اظهار داشت: ظلم به سوریه‌، لبنان و فلسطین از طریق تشکیل و حمایت گروه‌های تروریستی و تکفیری، باید روزی در دادگاه‌های جهانی رسیدگی و عوامل آن مجازات شوند. امروز که این ساختارها در اختیار نظام ناعادلانه جهانی است، وظیفه اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام به ویژه علمای سوریه، تبیین واقعیت‌ها و از جمله روشنگری درباره ظلم‌های مستمر آمریکا و صهیونیست‌ها به مردم منطقه است.

وی با اشاره به جنگ روایت‌ها و تلاش‌های بدخواهان و دشمنان اسلام برای وارونه‌سازی حقایق با استفاده از ظرفیت امپراطوری رسانه‌ای غرب، گفت: در مقابل آن حجم عظیم امکانات رسانه‌ای مطمئن باشید که روایت بر مبنای حق و عدالت بر دل‌ها می‌نشیند و این وظیفه شما عالمان دینی است که راویان صادق حقیقت برای تاریخ باشید.

رئیس جمهور پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، فلسطین و لبنان را قطعی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان که در دوره مبارزه با تکفیری‌ها در کنار مردم سوریه بود، در بازسازی این کشور نیز برنامه ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، امنیتی و تعاون برای سازندگی سوریه است.

رئیسی در پایان با تشکر از دولت و ملت سوریه و استقبال گرم روز گذشته آنها، بر احترام به تمامیت ارضی این کشور و لزوم تسلط دولت بر تمام مناطق آن تاکید کرد و گفت: تسلط دولت بر تمامیت ارضی سوریه، موجب تحکیم امنیت در این کشور و همه منطقه خواهد بود و برعکس حضور آمریکا در هر نقطه از منطقه موجب ناامنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه