English

سخنگوی وزارت خارجه ایران:

سکوت جامعه جهانی رژیم آپارتاید صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه به شهادت مظلومانه شیخ خضر عدنان، از رهبران و مبارزان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

سکوت جامعه جهانی رژیم آپارتاید صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شهادت مظلومانه شیخ خضر عدنان، از رهبران و مبارزان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: سکوت جامعه جهانی در این رابطه موجب گستاخی بیشتر رژیم آپارتاید صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر کنعانی اظهار داشت: شهادت این مجاهد در بند، حقانیت و مظلومیت مقاومت ملت فلسطین را بیش از پیش به تصویر کشید.

وی تأکید کرد: نحوه بازداشت و رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی با این شهروند فلسطینی، نمونه بارزی از رفتار غیر انسانی و خشونت باری است که در طول بیش از ۷ دهه گذشته به صورت سازمان یافته و گسترده‌ای توسط رژیم صهیونیستی علیه ملت و مجاهدان فلسطینی به کار گرفته شده و مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری، موجب گستاخی بیشتر رژیم آپارتاید صهیونیستی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تجلیل از مقاومت عزتمندانه ملت مظلوم فلسطین در برابر اشغالگری و جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی، شهادت این مجاهد فلسطینی را به خانواده این شهید، ملت و گروه‌های مقاومت، به ویژه جنبش جهاد اسلامی فلسطین تسلیت گفت.

بامداد امروز ۱۲ اردیبهشت ماه منابع خبری اعلام کردند: شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز که دست به اعتصاب غذا زده بود در زندان‌های رژیم صهیونیستی شهید شد.

پیشتر همسر این اسیر فلسطینی در گفتگویی گفت که شیخ عدنان مانند همیشه به اتهام عضویت در جنبش جهاد اسلامی و سخنگویی این جنبش در کرانه باختری، نقش فعال و برجسته در یاری رساندن به اسرا، خانواده شهدا و شرکت و سخنرانی در مراسم و جشنواره‌های مختلف ضد صهیونیستی بازداشت شد.

وی بیش از ۱۲ بار بازداشت شد و حدود ۸ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد. همه این بازداشت‌ها از نوع بازداشت موقت بود و از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیز به صورت بازداشت اداری (بازداشت موقت بدون اتهام و به مدت نامعلوم) بازداشت بود و هربار پس از اعتصاب غذا آزاد می‌شد.

به گفته همسر شیخ عدنان، وی از سال ۱۹۹۹ که بازداشت شد، تاکنون فقط با یک اتهام و آن هم عضویت در جهاد اسلامی، یاری رساندن به اسیران و خانواده شهدا و حضور در همه مناطق کرانه باختری بازداشت شده بود.

بیشتر بخوانید:

شهادت شیخ عدنان نشان از رنج اسرای فلسطینی دارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه