English

رئیس مجلس:

ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فن آوری و قدرت بازدارندگی است

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمرکزگرایی استعدادها را از بین می‌برد و تمرکز زدایی فرصت ها را برای اندیشه و افکار خلاق فراهم می‌کند که این موضوع در برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است.

ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فن آوری و قدرت بازدارندگی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در همایش سرمایه گذاری و توسعه شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند، با اشاره به ظرفیت ها و برخی ویژگی های مورد نظر در برنامه هفتم توسعه کشور که یک ماه دیگر در صحن مجلس تشریح می شود، اظهار کرد: امیدواریم بعد از اجرای برنامه هفتم نگوییم ۳۰ درصد یا ۵۰ درصد برنامه محقق شد بلکه امیدواریم بالای ۷۰ درصد آن تحقق یابد.

وی یادآور شد: در آستانه بررسی برنامه هفتم توسعه هستیم و یک ماه دیگر در صحن مجلس آن را شروع می‌کنیم طوری که مصمم هستیم با واقعیت‌ها و ظرفیت‌ها برنامه را بنویسیم و از این مردم، برای مردمی کردن اقتصاد کشور استفاده کنیم، ایران زمانی قوی می‌شود که تک تک مردم ایران قوی شوند، قدرت ما قلب مردم است و مصمم هستیم مسئله محور حرکت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه از استاندار آذربایجان شرقی تشکر می‌کنم که فرصت را برای کارآفرینان استان فراهم کرده است، گفت: امسال در بودجه ۱۴۰۲، تبصره ۱۸ فقط برای اشتغال بود که همه‌ بروکراسی‌های سخت را به حداقل ممکن رساندیم و از حدود ۱۴۰ همت(۱۴۰هزار میلیارد تومان) که حدود ۱۰۰ همت تسهیلات چهار درصدی و ۴۰ همت تسهیلات ۱۵.۵ درصدی است در استان توزیع کرده و تصمیم‌گیری را بر اختیار شورای برنامه‌ریزی استان ها قرار دادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما یک روز در جنگ نظامی بودیم که دستمان بارها و بارها برای دفاع از این سرزمین خالی‌تر از امروز بود و هفت تا هشت ماه از جنگ گذشته بود، چنین سازمان‌هایی وجود نداشت، افراد خبیثی چون بنی صدر هم اجازه چنین چیزی را نمی‌دادند اما مردم ایستادند و با دست خالی چنین اتفاقاتی را رقم زدند که امروز در تراز ۱۰ کشور برتر دنیا چه از نظر تکنولوژی و توان و قدرت بازدارندگی رسیدیم که دشمنان ما بهت زده‌ شده اند.

وی ادامه داد: امروز ما جنگ اقتصادی داریم، امروز تک تک مردم میدان دار این عرصه هستند، برای تحول در اقتصاد به سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نیاز داریم که بزرگترین چالش کشور است.

قالیباف همچنین تاکید کرد: اگر امروز درک متقابلی از هم نداشته باشیم و وارد این عرصه نشده و جدی اهمیت کارمان را درک نکنیم کسی دست ما را نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امروز همه‌ می‌فهمیم سرمایه‌گذار و مردم به دنبال ثبات اقتصادی هستند که با سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد، ما در یک جنگ هستیم و می دانیم ظرفیت‌های بسیار بزرگی در کشور داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم بر این اساس باید از مردان مرد عرصه اقتصاد امروز در کشور بیشتر از هر زمان دیگری محترم بشماریم، بزرگ بدانیم و حمایت کنیم و امنیت سرمایه گذاری را برقرار کنیم و این موضوع فقط از طریق مردم و اقتصاد مردمی برقرار می‌شود ولی از ظرفیت دولتی برقرار نمی‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اقتصاد منابع انسانی و افراد کارآفرین است که باید تولید، توزیع و صنعت را بشناسند و آذربایجان شرقی یکی از پیشران‌های جدی در این عرصه است.

قالیباف گفت: باید تلاش کنیم با ظرفیت‌های دولتی زیرساخت‌ها هم فراهم شود، اگر زیرساخت‌ها و توزیع درست باشد، بین ۲۳ تا ۲۵ درصد تولید برقرار می شود و کارگران آسیب نمی‌بینند باید به طور جد به آن توجه کنیم.

وی یادآور شد: امیدوارم با اتحاد ثبات اقتصادی را فراهم کنیم که ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، با تمام وجود در خدمت مردم هستیم و تلاش می‌کنیم چوب لای چرخ حرکت کارآفرینان نگذاریم و کار دوم ما این است تا تسهیل‌گری و کمک کننده باشیم و از کارهای دولتی در حوزه اقتصادی فاصله گرفته و در قانون گذاری به این سمت حرکت کنیم البته دولت پیگیری می‌کند تا محیط کسب و کار را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: به‌عنوان مثال قانون دانش بنیان‌ها را تصویب و ابلاغ کردیم که به طور جد می تواند تحول جدی ایجاد کند یا در بحث مالیات بر سوداگری، طرح آن نزدیک ۲ سال پیش مطرح شده و در ۲ ماه آینده نهایی می شود، بر اساس این قانون ارزش تولید کننده و کارآفرین را حرمت می‌داریم چون آمار افرادی که شامل این قانون می‌شوند کمتر از چهار درصد است.

وی همچنین در خصوص ویژگی های شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند، گفت: این منطقه فرصت‌های بزرگ خوبی برای گردشگری دارد، همین که بیش از ۷۰ درصد مردم در روستاها زندگی می‌کنند، اقتصاد و بوم گردی رونق می گیرد و پیشرفت و توسعه خواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید:

بازدید قالیباف از پروژه احداث شهر فرودگاهی سراب

تولید رانتی محکوم به شکست است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه