English

وزیر اقتصاد از رئیس‌جمهور خواستار شد:

همکاری فوری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای تعیین فهرست کالاهای اساسی و دارو

وزیر اقتصاد درنامه‌ای به رئیس جمهور برای تعیین فهرست کالاهای اساسی، دارو ، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، لوازم اولیه ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی خواهان همکاری فوری وزارتخانه‌های مختلف شد.

همکاری فوری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای تعیین فهرست کالاهای اساسی و دارو

به گزارش خبرگزاری موج، براساس احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کالاهای اساسی ، دارو وبرخی اقلام دیگر، مشمول کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد و مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱ درصد می‌شوند، اما تاکنون فهرست این کالاها مشخص نشده است و این مسئله ممکن است موجب بروز مشکل در واردات شود.

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواهان همکاری فوری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای تعیین فهرست کالاهای اساسی، دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و… شد.

در این نامه آمده است: همان‌گونه مستحضرید با تدابیر و عنایات ویژه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ با کاهش حقوق گمرکی از (۴) به (۱) و تقلیل مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱ درصد برای واردات کالاهای اساسی، دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیر خشک، مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و… حمایت مؤثری از شرکت‌های تولیدی و مصرف‌کنندگان به عمل آمد. این مهم مجدداً در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور استمرار یافته است که اجرای سریع و دقیق آن منوط به اقداماتی عاجل از سوی برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در جهت تکمیل و ارسال فهرست اقلام مربوطه می‌باشد.

از این رو خواهشمند است به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۲ دستور فرمائید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه، به قید فوریت حسب تکالیف مقرر در قانون بودجه سال جاری به شرح مندرج در جدول ذیل اقدام نمایند تا روند ترخیص کالاها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرایط پیش‌بینی شده در قانون موصوف میسر گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه