English

از ۱۶ روز گذشته تاکنون،

تردد بین استانی هوایی در مرز ۲ میلیون نفر و زمینی ۵ میلیون مسافر را رد کرد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۱۵۶ مسافر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین ماه امسال از طریق حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و سه میلیون و ۶ هزار و ۷۵۰مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی جا به جا شدند.

تردد بین استانی هوایی در مرز ۲ میلیون نفر و زمینی ۵ میلیون مسافر را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، شهریار افندی زاده اظهار داشت: تعداد مسافر جابه جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی جاده ای از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱۴۰۲ در بازه ۱۶ روز از مرز پنج میلیون نفر عبور کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۶۴ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۹ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۸ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دیگر بخش‌های حمل و نقل نیز جابجایی مسافر در حال انجام است و تاکنون حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۶۵ مسافر با حمل و نقل ریلی، یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۱۵۶ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد سه میلیون و ۶ هزار و ۷۵۰ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کردند.

افندی زاده همچنین اظهارداشت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۱۴۳ وسیله نقلیه است.

وی اعلام کرد: در بازه ۱۶ روز گذشته طرح نوروزی، ۳۴ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۴۸۱ وسیله نقلیه در سطح کشور تردد داشتند که رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد و یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: استان‌های اردبیل با ۲۲ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد، ایلام و کرمان با ۱۶ درصد، بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه