English

نون خ ۴ در نوروز + فیلم و زمان پخش

مجموعه «نون خ ۴» در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه یک روی آنتن می‌رود و مطابق معمول پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها بینندگان این شبکه شاهد پخش مجموعه «گیل‌دخت» در همین ساعت خواهند بود.

نون خ 4  در نوروز + فیلم و زمان پخش

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «نون خ» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی سعید آقاخانی از اول فروردین ماه از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

 

قصه نون.خ از کجا شروع شد؟

 

از سال 98 تاکنون، سه فصل از سریال طنز نون خ برای شبکه اول ساخته شده است. در فصل جدید نون خ همچون سه فصل دیگر، سعید آقاخانی علاوه بر کارگردانی، ایفاگر نقش نورالدین خانزاده است. در کنار او هدیه بازوند، یدالله شادمانی، صهبا شرافتی، سید علی صالحی و کاظم نوربخش ایفای نقش می‌کنند.

فصل‌های قبلی مجموعه نون خ، در یکی از روستاهای استان کرمانشاه تصویربرداری شده‌ است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد. مجموعه نون خ کمک زیادی به شناخت و معرفی بیشتر مناطق و اقوام ایرانی و فرهنگ و آداب رسوم کردها کرده‌ است. این سریال می‌تواند نقش بسیار مهمی در معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان‌های کرمانشاه و کردستان به مردم سراسر ایران داشته باشد.

زبان بازیگران مجموعه نون خ، فارسی با لهجه کرمانشاهی است. نون خ در قسمت‌های متعددی، از ترانه‌های هنرمندان کرد زبان استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه همچون مظهر خالقی، حسن زیرک و حسین صفامنش بهره برده است. همچنین تیتراژ مجموعه «نون خ» در فصل اول را حسین صفامنش خواند که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

 

داستان نون. خ

نون خ 1

مجموعه نون خ فصل اول، درباره‌ی زندگی نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) بود. نورالدین صاحب یک کارگاه فرآوری تخمه آفتاب‌گردان است. او که همسرش را از دست داده، چهار دختر و یک نوه دارد.

کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول یک ساله‌ی تخمه آفتاب‌گردان خود را به خانزاده فروخته‌اند. نورالدین تمام محصول کشاورزان را به فردی به نام میرزایی که ساکن تهران است، فروخته‌ تا او این محصولات را به ترکیه صادر کند و در آنجا به فروش برساند.

در این میان، خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌ است. زمانی که این خبر به گوش کشاورزان می‌‌رسد آن‌ها تلاش می‌کنند به هر روشی که شده پول محصولاتی را که به نورالدین فروخته‌اند، از او بگیرند.

فصل دوم سریال تلویزیونی نون خ از بیست و دوم  فروردین ماه تا چهارم  اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹، پیش از ماه رمضان، از شبکه 1 پخش شد. فصل دوم نون خ در ۱۷ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته شده بود.

نون خ 2

در فصل دوم  نون خ، بخش فارسی هم به تیتراژ اضافه شد تا در کنار حسین صفامنش که بخش کردی را در فصل اول این سریال می‌خواند، صادق آزمند نیز بخش فارسی آن را بخواند.

داستان این فصل از جایی آغاز شد که نورالدین در حال پرداخت بدهی‌هایش است. در این فصل مه لقاخانم از دنیا رفته است؛ اما همه‌ی اهالی به یاد او هستند و بارها در طول سریال از او یاد می‌شود.

در ادامه داستان شاهد بخشی از جریان زلزله‌های پی در پی غرب کشور بودیم، ماجرایی که باعث شد نورالدین به همراه اهالی روستا تا امن‌تر شدن اوضاع به صحرا بروند و مدتی در چادر زندگی کنند.

البته در این جابه‌جایی و فضای تازه هم هر روز اتفاقی جدید رخ می‌داد. درواقع نون خ سعی داشت هر چند در ابعاد کوچک بخشی از مشکلاتی که حادثه دیده‌های غرب کشور پشت سر گذاشتند را با طنزی تلخ به نمایش درآورد.

نون خ 3

و اما فصل سوم مجموعه تلویزیونی نون خ در سال ۱۳۹۹ ساخته شد و به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های نوروزی ۱۴۰۰ تلویزیون ایران تبدیل شد.

داستان نون خ در فصل سوم مجموعه با ازدواج شیرین، دختر نورالدین خانزاده آغاز شد، اما با ناپدید شدن داماد، مراسم عروسی بهم خورد. در این بین بهادر خان، شوهر خواهر نورالدین، به معدنی طلا دست می‌یابد و تلاش می‌کند کسی از این قضیه با خبر نشود.

در ادامه با ورود کیوان، سلمان و چند نفر از اهالی روستا به قضیه معدن، این ماجرا شکل دیگری به خود گرفت. سپس شاهد تلاش اهالی روستا برای استخراج طلا از معدن بودیم.

در این میان رقابت فریبرز و سلمان برای ازدواج با شیرین ادامه پیدا کرد. از سوی دیگر پول زیادی توسط پدر نازنین به حساب خانزاده واریز شد و در ادامه ورود آب قنات روستا به معدن به دنبال انفجار دینامیت ماجراهایی به دنبال داشت.

نون خ 4

آنچنان که گفته شد فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «نون.خ» در نوروز 1402 به تهیه کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی سعیدآقاخانی از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: «پس از یورش گله گرگ ها به روستا و تارو مار شدن گاو و گوسفندان روستاییان، زندگی اهالی با چالش جدیدی مواجه می شود. بزرگان ده تلاش می کنند با شکار گرگ ها اوضاع را به حالت عادی برگردانند، اما هر بار به دلایلی موفق نمی شوند. به اجبار یکی از شکارچیان ده بالا را استخدام می کنند. در ادامه آنچه باعث شعله ور شدن اختلافات قدیمی بین دو روستا شده، اهالی روستای نورالدین را برای خروج از رکود اقتصادی، جمعیتی و جبران عقب ماندگی از ده بالا به تکاپو می اندازد و ماجراهای ریز و درشتی را رقم می زند.»

 

بیشتر بخوانید:

«نون خ ۴» نوروز ۱۴۰۲ با حسن معجونی می‌آید

برنامه‌های ویژه رادیو برای نوروز رمضانی/"نون.خ" امسال به رادیو می‌آید

 

در سری جدید این مجموعه سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی عبدالهی، بیژن بنفشه خواه، کاظم نوربخش، سیدعلی صالحی، ندا قاسمی، صهبا شرافتی، هدیه بازوند، نسرین مرادی، پاشا جمالی، سیروس میمنت، امیر سهیلی، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، ماشالله وروائی، علی اخوان مطلق به هنرنمایی پرداخته اند.

مجموعه «نون.خ4» در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:15 از شبکه یک روی آنتن می رود و مطابق معمول پنجشنبه ها و جمعه ها بینندگان این شبکه شاهد پخش مجموعه «گیل دخت» در همین ساعت خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه