English

وزیر نیرو:

احیای کامل دریاچه ارومیه در دستور کار است

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: این پروژه سرآغازی برای احیای کامل دریاچه ارومیه است.

احیای کامل دریاچه ارومیه در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: این پروژه سرآغازی برای احیای کامل دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه ‌روند نجات کامل دریاچه ارومیه با اجرای 26 طرح ‌به سرانجام می‌رسد، افزود: در همین راستا توجه به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته و سعی داریم این چالش بسیار جدی را رفع کنیم.

محرابیان با اشاره به دیگر برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: انتقال پساب بهداشتی از شهرهای منطقه از جمله تبریز و ارومیه از دیگر اقدامات در این بخش است که امیدواریم حداکثر تا خرداد آینده به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با اشاره به چالش‌های پیش روی طرح انتقال آب خاطرنشان کرد: ‌چالش بزرگی در سر راه اجرای تونل ایجاد شد که موجب بروز مشکل در 800 متر از تونل شد و تصمیم گرفتیم که در یک اقدام فشرده تونل مرمت شود که البته این پروژه اصلاح با کار و تلاش شبانه روزی و سه شیفته پیش رفت.

محرابیان تکمیل سد سیلوه و بادین آباد را از دیگر برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: انشالله بتوانیم با اجرای آنها کل اهداف طرح احیای دریاچه ارومیه را محقق کنیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی