English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

قطع اینترنت کشور به دلیل برگزاری کنکور!/ مسئولان سنجش از دستگاه های مسدود کننده آنتن موبایل بی خبرند؟

معاون امور آزمون های سازمان سنجش قطع نقطه ای اینترنت را بی تاثیر خواند گفت: ما قصد داریم در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

قطع اینترنت کشور به دلیل برگزاری کنکور!/ مسئولان سنجش از دستگاه های مسدود کننده آنتن موبایل بی خبرند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صبح امروز تعدادی از کاربران فضای مجازی پس از تست فیلتر شکن های مختلف در نهایت به اینستاگرام وارد شدند و در اظهاراتی شوکه کننده مشاهده کردند حسن مروتی معاون امور آزمون های سازمان سنجش در یک برنامه تلویزیونی از قطع سراسری اینترنت در ساعات برگزاری کنکور سراسری خبر داد!!!

مروتی در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه سال گذشته اینترنت به صورت نقطه ای قطع شد اما داوطلبان از آنتن های دیگر توانسته بودند، به اینترنت وصل شوند و در زمان آزمون تقلب کنند.

در ادامه معاون امور آزمون های سازمان سنجش با توجیه اظهارات خود، قطع نقطه ای اینترنت را بی تاثیر خواند گفت: اگر یک آنتنی در یک منطقه ای قطع باشد، در همان منطقه این امکان وجود دارد که از آنتنی که کمی دورتر است، خط را بگیرند. بنابراین ما قصد داریم در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم!

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سوال مجری که به نظر می رسد این روش منطقی نباشد و وزارت ارتباطات در این خصوص باید اظهار نظر کند و مسئولیت دارد، افزود: وزارت ارتباطات مسئولیت فنی این موضوع را برعهده دارد اما برای چند ساعت می ارزد که اینترنت به صورت سراسری قطع شود، چرا که سرنوشت داوطلبان در آن ساعت ها رقم می خورد.

در پی این اظهارات عجیب و واکنش ها به آن، وزیر علوم پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: قطع اینترنت نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد و طبق سال گذشته اینترنت فقط برای محل‌هایی که کنکور برگزار می‌شود قرار است قطع شود تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت در کنکور بپردازند.

 

مسئولان سنجش از دستگاه های مسدود کننده آنتن موبایل بی خبر است؟

 

اما ظاهرا مسئولان سازمان سنجش از تولید دستگاه های مسدود کننده آنتن موبایل و امواج GPS بی خبرند که کمر به قطع اینترنت در سراسر کشور بسته اند! فی الواقع قطع اینترنت سراسری، به معنای قطع شبکه بانکی، قطع شبکه ها اینترنتی حمل و نقل و ... به معنای صریح فلج شدن چندساعته کشور است.

گفتنی است، این دستگاه ها قابلیت ایجاد اختلال در محدوده فرکانسی موبایل را ایجاد می کنند و اجازه برقراری تماس، اتصال به اینترنت، پیامک و حتی بلوتوث را نمی دهند. و هم اکنون این دستگاه ها در اکثر فروشگاه های آنلاین قابل سفارش است.

خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، پس از اظهارات عجیب مروتی در تماسی با بخش روابط عمومی سازمان سنجش خواستار مصاحبه ایی به جهت چرایی این اظهارات شد اما مسئول مربوطه با امتناع از انجام مصاحبه از برگزاری یک نشست خبری در هفته آتی به جهت شفافیت اظهارات فوق خبر داد.

 

بیشتر بخوانید:

ادعای قطع اینترنت در روز برگزاری کنکور دروغ است

ثبت نام ۹۶۰هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲

ایجاد سابقه تحصیلی همه داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲

 

ماجرای دو مرحله ای شدن کنکور سراسری

 

به گزارش خبرگزاری موج، پس از سال ها کشمکش بر سر حذف کنکور در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر از تغییرات وسیع در حوزه کنکور و نحوه برگزاری آن صادر کرد. در واقع در این مصوبه، کنکور حذف نشد و خبرها از دو مرحله ای شدن این ماراتن حکایت داشت.

به نوعی این تصمیم در بازه زمانی 50 ساله سیستم آموزشی کشور بی نظیر بود.

در این مصوبه، تأثیر کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ به ۴۰ درصد سابقه تحصیلیِ سال دوازدهم بر مبنای ۱۰ درسی است که آزمون آن به شکل استاندارد کشوری برگزار می‌شود و ضرایب خاص خود را دارد و ۶۰ درصد نیز بر مبنای آزمون سراسری است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه معدل دبیرستانی ها به علت تمرکز آن ها بر کنکور و شرکت در آزمون های تستی کنکور با افت شدید همراه بود و نباید با یک سنجش 4 ساعته دانش آموزان مورد ارزیابی قرار بگیرند اعلام کرد: در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی با ورود و بررسی در این موضوع مصوبه جدید را اعلام کرد که براساس مصوبات ۸۴۵، ۸۵۵ و ۸۶۳ چند اتفاق مهم افتاده است؛ اینکه آزمون سراسری دو نوبت شده نه دومرحله‌ای، یعنی اگر داوطلب به هر علتی آزمون را خراب کند، این فرصت کمک می‌کند تا استرس دانش‌آموز پایین بیاید تا در دو نوبت و در زمان کوتاه‌تر از یک سال بتواند مجدد آزمون دهد.

وی در واکنش به حذف دروس عمومی تصریح کرد: دروس عمومی حذف نشده است؛ سهم دروس عمومی در آزمون سراسری سال‌های گذشته بین ۱۷ تا ۲۳ درصد بوده و الان سهم آن به ۲۶ درصد افزایش‌یافته است و به‌جای آنکه در یک آزمون تستی بسنجیم به‌صورت تشریحی و باتوجه‌به اهداف تعریف شده آن را می‌سنجیم، تضعیف هم نشده و تقویت شده و از ۴۰ درصد ۲۶ درصد سهم دروس عمومی است و ۱۴ درصد سهم دروس اختصاصی است که سهم دروس عمومی از دروس اختصاصی بیشتر است.

 

با وجود دو مرحله ای شدن انتخاب رشته یک بار اتفاق می افتد

 

در واقع تغییراتی که بر اساس مصوبه ۸۶۱ اتفاق افتاده این است که برای سال ۱۴۰۲ یعنی سالی که پذیرش آن می‌شود ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید کنکور دومرتبه برگزار و انتخاب رشته آن یک‌مرتبه اتفاق می‌افتد؛ دانش‌آموزی که در دی‌ماه در آزمون سراسری شرکت می‌کند می‌تواند تیرماه هم در آزمون سراسری شرکت کند و یا می‌تواند دی‌ماه را ملاک انتخاب خود قرار دهد و اگر در هر دو آزمون شرکت کرد آزمونی که تراز بالاتری دارد برای او محاسبه می‌شود و اگر در دو گروه آزمایشی شرکت کرد باز هم انتخاب با داوطلب است چگونه انتخاب رشته کند.

به گزارش خبرگزاری موج، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه و مرحله دوم ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نهایتا این کنکور یک پذیرش در مهرماه ۱۴۰۲ دارد.

گفتنی است؛ آمار بالای تقلب در دو کنکور گذشته بسیار هجمه به راه انداخت تا جایی که در سال 1400 جمعیتی بالغ بر۲ هزار نفر به تقلب متهم شدند و در کنکور سال جاری نیز میزان تقلبات به مرحله ای رسید که رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: ما به کمک دستگاهی که توسط جوانان یک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده که سیگنال‌یاب است، در طول دو سه ساعت آخر برگزاری کنکور ۱۴۰۱ یعنی از ساعت ۱۰ تا ۱۳ توانستیم بیش از ۸۰۰ نفر از داوطلبان متقلب را شناسایی کنیم.

اما فارغ از نحوه برگزاری کنکور سراسری و جنجال های به راه افتاده امید داریم جوانانی که با هزاران امید و آرزو و صرف زمان و انرژی خود را برای مرحله جدیدی از زندگی خود آماده می کنند پس از فارغ التحصیلی با غول بیکاری رو به رو نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه