English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

رفع ریزش موهای خشک با استفاده از روغن درمانی گرم بر پایه روغن نارگیل

با روغن درمانی گرم خانگی، کاهش شکستگی مو، ساخت رشته هایی قوی و براق تر و نیز صاف تر و در نهایت داشتن پوست سر سالم تر را تجربه کنید؛ ساخت روغن درمان گرم بسیار ساده است.

رفع ریزش موهای خشک  با استفاده از روغن درمانی گرم بر پایه روغن نارگیل

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری موج، جنس موهای شما چه خشک باشد و یا با استفاده بیش از حد سیستم‌های گرمادهی مو مانند اطو مو، سشوار و یا استفاده از مواد شیمیایی و... به حالت موهای خشک و آسیب دیده تبدیل شده باشد، می توانید با استفاده از روش درمانی روغنی موثر که در ادامه این مطلب برای شما تهیه شده است برای حل این مشکل اقدام نموده و از آن بهره‌مند شوید. به طور خاص، درمان روغن گرم گزینه بسیار خوبی برای موهای کم تخلخل است. گرما، کوتیکول مو را باز می کند و به روغن اجازه می دهد تا به ساقه مو نفوذ کند و درمان را موثرتر واقع نماید. برای گرفتن نتایج عالی، نیازی به خرید محصولی که به طور خاص برای این منظور تولید شده باشد ندارید. کافیست این مطلب را تا انتها بخوانید و سپس مرحله به مرحله اجرا نمایید.

روغن نارگیل

برخی از روغن های مخصوص پخت و پز مانند روغن نارگیل، گزینه های عالی برای مراقبت از مو هستند. فراموش نکنید با افزودن همین روغن ها بعنوان روغن پایه برای درمان است که می توانید محلول درمان روغن مو را برای خود بسازید و مزایای آن را نیز برای پوست سر خود بکار بندید. نتایج ممکن است شامل کاهش شکستگی مو، ساخت رشته هایی قوی تر، براق تر، صاف تر و در نهایت داشتن پوست سر سالم تر را شامل شود، حتی ممکن است بعد از شستن موها بتوانید بعنوان نرم کننده از آن استفاده کنید!

مواد لازم برای تهیه روغن درمانی گرم مو

۱ عدد قابلمه

۱ کاسه شیشه ای کوچک

۱ استکان آب

۲۰ میلی گرم روغن نارگیل

۱ عدد قاشق

۱ عدد شانه

۱ عدد حوله مو(حوله سر)

۵ میلی گرم روغن های پایه مورد علاقه (اختیاری)

 

انتخاب روغن مناسب برای مو بسیار مهم است

توصیه ما به شما؛ روغن نارگیل را در نظر بگیرید

طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۳، روغن نارگیل یکی از معدود روغن های گیاهی است که به دلیل ساختار شیمیایی خود که میل آن به پروتئین مو زیاد است، قادر به نفوذ به ساقه مو می باشد. مطالعات در آن سال نشان داد که استفاده از روغن نارگیل، قبل از شستشوی مو می تواند به طور قابل توجهی در کاهش از دست دادن پروتئین موی آسیب دیده، به عنوان یک درمان موثر واقع شود.

در خصوص مقدار استفاده از روغن گرم نیز به یاد داشته باشید میزان چربی که باید به موهایتان بزنید به طول موهای شما بستگی دارد. برای موهای متوسط، یک تا دو قاشق غذاخوری این کار را انجام می دهند حال در نظر بگیرید هر چه موهای بلندتری دارید طبیعتا از مقدار بیشتری باید استفاده کنید.

*نکته

اگر رایحه روغن نارگیل طبیعی و دست‌نخورده را دوست ندارید می توانید از روغن نارگیل تصفیه شده استفاده کنید. نسخه تصفیه شده، رایحه نارگیل بِکر را ندارد و به عطرهایی همچون گل های طبیعی و روایح رایج خوشبو آغشته شده است؛ در توضیحی اضافه میتوان گفت، روغن تهیه شده جایگزینی مناسب برای کره در پخت و پز می باشد.

افزودن روغن های پایه را در نظر بگیرید

در حالی که دانشمندان بر سر عدم وجود شواهد کافی برای اثبات آن اتفاق نظر دارند، اما قرن ها است که از روغن پایه "رزماری" برای درمان ریزش مو استفاده می شود. طبق مطالعه ای در سال ۱۹۹۸، بیماران مبتلا به آلوپسی آره‌آتا که پوست خود را با روغن های پایه (با استفاده از مخلوط رزماری، اسطوخودوس، آویشن و چوب درخت سرو) ماساژ داده اند، در مقایسه با افرادی که از روغن ها استفاده نکرده اند، بهبودهایی را تجربه نموده که در نوع خود کم نظیر می باشد. افزودن چند قطره روغن پایه رزماری به روغن درمانی گرم ممکن است باعث تحریک پوست سر، افزایش گردش خون و تشویق رشد مو شود.

مواد لازم برای روغن درمانی گرم

دستورالعمل ها

مرحله ۱: مخلوط کردن روغن درمانی گرم

با استفاده از یک قابلمه و یک کاسه شیشه ای، دیگ بخار دوبل ایجاد کنید. قابلمه را با مقداری آب پر کنید و بجوشانید و سپس آنرا کنار گذاشته تا آب درونش کمی خنک شود. یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را درون یک کاسه شیشه ای بریزید و حداکثر ۱۰ قطره روغن پایه انتخابی را با روغن نارگیل درآمیخته و به خوبی مخلوط کنید. کاسه شیشه ای حاوی روغن را درون آب قرار دهید و بگذارید در آنجا بماند تا روغن نارگیل ذوب شود و مخلوط خیلی گرم شود.

 

*هشدار*

قبل از قرار دادن روغن درمانی گرم بر روی سر، ابتدا روغن را روی دست آزمایش کنید تا از سوختگی احتمالی پوست سر جلوگیری شود؛ به یاد داشته باشید که روغن باید بسیار گرم باشد، اما هرگز داغ نباشد.

 

دسته بندی کردن مو

مرحله ۲: روش استعمال

موهای خود را با شانه به چند دسته تقسیم کنید؛ این کار به شما کمک می کند تا بتوانید روغن را به طور مساوی در لابلای موهای خود پخش کنید و سپس مقدار کمی روغن را در کف دست خود بریزید و آن را در قسمت اول موهای خود ماساژ دهید؛ پس از آن با قسمت های دیگر موهای خود نیز همین کار را ادامه دهید. هرگونه مانده روغن درمانی گرم را روی انتهای موهای خود بمالید، این قسمت از موها معمولاً خشک ترین و آسیب دیده ترین قسمت مو می باشد؛ اگر به روغن درمان گرم خود روغن های پایه ایی نیز اضافه کرده اید، با حرکات دورانی بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.

حوله موی سر

مرحله ۳: موهای خود را با یک حوله بپیچید

موهای خود را در یک حوله نرم مو(حوله سر) بپیچید و اجازه دهید روغن درمانی گرم، یک شب تا صبح بر روی موهای شما بماند. شما می توانید به سادگی این روش درمان را مرتبا در شب های متوالی و حتی در طی چند ساعت از روز ادامه دهید، بخاطر بسپارید برای دیدن یک پیشرفت چشمگیر مدت زمان آغشتگی مو به روغن درمانی گرم حدود ۸ تا ۱۰ ساعت است.

*نکته

ترجیحاً از حوله ای بسیار نرم که از الیاف بامبو ساخته شده استفاده نمایید. حوله های ساخته شده از این دسته از الیاف به مراتب نسبت به حوله میکروفیبر لطافت بیشتری دارند. بخاطر داشته باشید، یک حوله نرم به جلوگیری از شکستگی مو کمک می کند.

مرحله ۴: روغن درمان گرم را بشویید

صبح موهای خود را بشویید تا روغن آن گرفته شود. ممکن است مجبور شوید مرحله شستشو را تکرار کنید تا تمام روغن از بین برود اما با تکرار این کار موهای شما نرم تر، قابل کنترل تر و محکم تر خواهد شد.

حداقل دو بار در هفته درمان را تکرار کنید. اگر موهای شما بسیار آسیب دیده است، هفته ای سه تا چهار بار درمان را انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید:

راه های جلوگیری و درمان چربی مو/چربی مو مهمترین عامل ریزش مو است

علت چربی مو سر چیست؟/ راه های جلوگیری از چرب شدن مو

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه