English

احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی تا سال آینده در محورهای مواصلاتی کشور

تا سال آینده ۱۱۰ نمازخانه بین راهی در سطح محورهای مواصلاتی کشور احداث می‌شود.

احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی تا سال آینده در محورهای مواصلاتی کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، حجت‌الاسلام مجتبی ناصری مشاور ریاست و رئیس ستاد اقامه نماز این سازمان با اشاره به این که تاکنون ۴۰ باب نمازخانه بین راهی احداث شده است، اظهار کرد: امسال عملیات اجرایی احداث ۳۰ باب نمازخانه آغاز شده و تا سال آینده ۴۰ باب نمازخانه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این نمازخانه‌های بین راهی در محورهای عمدتا کم‌برخوردار و پرتردد کشور و با استفاده از نمادهای معماری ایرانی - اسلامی احداث شده و یا در دست ساخت هستند.


رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمازخانه‌های بین راهی را مأمنی برای مسافران و معبدی برای اقامه نماز و عبادت کاربران جاده‌ای در سطح جاده‌های کشور خواند و افزود: علاوه بر ۱۸۰۰ نمازخانه منفرد و مستقل در سطح محورهای مواصلاتی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت نیز وجود دارد.


حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به فعالیت ۱۱۲۰ راهدارخانه و ۴۵۰۰ جایگاه سوخت در سطح جاده‌های کشور، از تجهیز راهدارخانه‌ها به نمازخانه برای دسترسی راحت‌تر مسافران و ادای فریضه نماز خبر داد.


وی با اشاره به فعالیت ۱۰۲۶ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های کشور بیان کرد: همچنین ۵۶۸ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در حال احداث بوده و موافقت اصولی ساخت ۱۰۸۰ مجتمع دیگر نیز اخذ شده است.


رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر این که هم‌اکنون در هر ۷۸ کیلومتر از مسافت جاده‌های کشور یک مجتمع خدماتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس از افتتاح مجتمع‌های رفاهی در حال ساخت، این آمار به طور میانگین به ۵۶ کیلومتر از طول محورهای مواصلاتی کشور کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه