English

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی در مازندران ۶۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در 9 ماه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 63 درصد افزایش داشت.

مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی در مازندران 63 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دکتر علی عباسی با اعلام این خبر اظهار داشت: در نه ماه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 63 درصدی داشت.

وی ضمن هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز، ادامه داد: در 9 ماهه امسال 31 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 25 نفر مرد و مابقی زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار نور با 7، آمل و تنکابن هر کدام با 5 بیشترین و شهرستان‌های رامسر، چالوس، بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

وی بیان داشت: آبان و آذر هر کدام با 7، فروردین با 5 فوتی به ترتیب بیشترین و شهریور ماه بدون فوتی گزارش شده است.

عباسی با تأکید بر ارتباط مستقیم تغییرات جوی و افزایش مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی تصریح کرد: تغییرات ناگهانی جوی مانند کاهش دما، بارش‌های پیش بینی نشده و عدم آمادگی هموطنان برای استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد ارتباط مستقیم با افزایش آمار مرگ و میر با این کشنده خاموش دارد.

وی تأکید کرد: از هموطنان درخواست می شود با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان داشت: بهترین راهکار در هنگام برخورد با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است و همچنین بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعاً وی را به اولین مرکز درمانی رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه