English

جواد نوروزبیگی در گفتگو با خبرگزاری موج:

اکران آنلاین به نفع سینمای ایران است/اعلام زمان اکران آنلاین مهمانخانه ماه نو و سراسر شب به زودی

تهیه کننده سینمای ایران ضمن حمایت مجدد از اکران آنلاین فیلم های سینمای ایران، اعلام کرد که در مورد زمان اکران دو فیلم خون شد و مهمانخانه ماه نو در کمتر از یک ماه دیگر به نتیجه می رسد.

اکران آنلاین به نفع سینمای ایران است/اعلام زمان اکران آنلاین مهمانخانه ماه نو و سراسر شب به زودی

جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینمای ایران ، در گفتگو با خبرنگار سینمایی موج در مورد اکران آنلاین فیلم های در انتظار اکران گفت: به نظر من نتیجه فروش فیلم خروج در همین چند روز ابتدایی، بد نبوده است. ضمن اینکه ضعف های این کار هم به سرعت در حال برطرف شدن است که خبر خوبی است.

این تهیه کننده که  که در کارنامه خود تهیه بیش از سی فیلم سینمایی را دارد افزود: به نظرم طرح اکران آنلاین فیلم ها قابل تردید نیست و من شک ندارم که این اتفاق برای سینمای ایران خوب است و البته باید اشکالات آن برطرف شود تا نتیجه بهتری بدهد.

نوروزبیگی در مورد تصمیمی که در مورد دو فیلم خودش «مهمانخانه ماه نو» به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی و «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن در مقام تهیه کننده که پیش از این اعلام کرده بود در صورت موفقیت خروج، نسبت به اکران آنلاین این دو فیلم اقدام خواهد کرد، گفت: طبیعی است که در این زمینه من با شرکت های پخش آنلاین و همینطور سرمایه گذار، کارگردان و بخشی از عوامل فیلمم مشورت کنم. حتی با خانم شهره گلپریان که در ژاپن ساکن است و کار تهیه کنندگی می کند و به طور مشترک فیلم مهمانخانه ماه نو را تهیه کرده ایم هم در ارتباط هستم و مشورت می کنم.

وی تصریح کرد: اکران آنلاین فیلم مهمانخانه ماه نو که به طور مشترک با ژاپن تولید شده است، تاثیری بر اکران جهانی آن ندارد در حالی که من به عنوان مسئول این فیلم در ایران، باید آن را اسفندماه اکران می کردم که به واسطه شیوع بیماری کرونا این شرایط پیش آمد و این امکان از دست رفت. حال که از تولید این فیلم زمانی گذشته و می دانم که ترافیک اکران هم خیلی زیاد است، بهتر است که در شرایط موجود اکرانش کنیم.

تهیه کننده فیلم هایی همچون «ملبورن»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خرس» و «عنکبوت»  در پاسخ به این سوال که اگر نمایش آنلاین فیلم های سینمایی با موفقیت روبرو شود، آیا سینمای ایران با افزایش تولید مواجه خواهد شد گفت: در حال حاضر و به لحاظ کمی بخشی از همین تعداد فیلم تولید شده به اکران نمی رسد و به نظر من در سینمای ایران، با توجه به ترافیک و زمان انتظاری که برای پخش داریم، سقف تولید کافی است و باید در همین حد حفظ شود. اما به جای افزایش کمی تولیدات از نظر کیفی آن را ارتقا دهیم؛ که در همین راستا در مجموع، اگر اکران آنلاین همزمان با اکران عمومی و یا در کنار آن رخ دهد به لحاظ بودجه بندی کمک کننده است.

تهیه کننده فیلم «کشتارگاه» در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد خرید رایت فیلم ها توسط دولت با قیمتی مناسب و سپس اکران آنها در یک پکیج می تواند به نتیجه برسد گفت: همه به خوبی می دانیم که دولت چنین کاری نخواهد کرد و این پیشنهاد شدنی نیست؛ اما ما در بخش خصوصی می توانیم راه های موفقیت و سودآور بودن اکران آنلاین را بیابیم. من به خوبی می دانم که راه سختی در پیش داریم اما نتیجه خواهیم گرفت. به هرحال فیلم خروج به میدان آمد و به نوعی برای اکران آنلاین بسترسازی کرد و ما نباید آن را به عنوان ملاک قطعی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ما همیشه در سینمای ایران چنین اختلاف نظرهایی داشته ایم؛ زمانی که می خواستیم از «نگاتیو» به سمت «دیجیتال» حرکت کنیم هم مشابه همین فضا را تجربه کرده ایم که بحث ها و مصاحبه های مخالف و موافق به شدت رایج شده و نتیجه بخش بودن آن مورد سوال بود. اما دیدیم که اتفاقا نتیجه خوبی هم داشت و الان دیگر خبری از تولید با نگاتیو نیست. من مطمئنم که اکران آنلاین هم به سرعت اشکالاتش برطرف خواهد شد و برای سینمای ایران نتیجه بخش است.

اعلام زمان اکران آنلاین فیلم  های سراسر شب و مهمانخانه ماه نو به زودی

تهیه کننده فیلم سینمایی «خون شد» در مورد اینکه نتیجه نهایی تصمیم گیری برای اکران فیلم های خودش کی اعلام خواهد شد گفت: تصمیم من برای اکران پابرجاست و همانطور که گفتم در حال مذاکره هستیم و همکارنم هم مشغول بررسی سیستم اکران آنلاین فیلم ابراهیم حاتمی کیا و اشکالات احتمالی اش هستند تا بتوانیم با نتیجه بهتری نسبت به اکران سایر فیلم ها اقدام کنیم و مطمئنم که خیلی کمتر از یک ماه به نتیجه خواهیم رسید.

شایان ذکر است با اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا فصل جدیدی در نمایش فیلم های سینمای ایران گشوده شده است که مواضع متفاوت و حتی بعضا متضادی هم از سوی سینماگران را در پی داشته است. شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران هم روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای ضمن اینکه آنلاین شدن را تنها چاره سینمای ایران در مقطع زمانی فعلی دانست، ابراز امیدواری کرد که با استحکام سینمای آنلاین تولیدات سینمایی در دوران پساکرونا رونق خواهد گرفت و نه تنها صنعت «وی او دی» بلکه سالن های سینما هم از آن بهره ها خواهند برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه