English

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت به کمک دانش‌بنیان‌ها و گسترش تجارت نفتی در دولت سیزدهم محقق شد

یک نماینده مجلس گفت: اقدامات دولت سیزدهم در توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت به کمک دانش‌بنیان‌ها و گذار از بازارهای سنتی به بازارهای هوشمند، باعث شد تجارت نفتی ایران از ۳۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه در روز برسد.

 تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت به کمک دانش‌بنیان‌ها و گسترش تجارت نفتی در دولت سیزدهم محقق شد

علیرضا منادی‌ سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره اقدامات دولت رئیسی برای ورود دانش‌‌بنیان‌ها به صنعت نفت و گاز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت شهید رئیسی به میزان زیادی توسعه یافتند و به صورت تخصصی وارد حوزه نفت و گاز شدند. گسترش روابط با همسایگان و از سرگیری مناسبات با ترکمنستان از جمله اقدامات این دولت بود. دولت رئیسی از ابتدای روی کار آمدن در این راستا قدم برداشت و بدهی 1.6 میلیارد دلاری با ترکمنستان را تسویه کرد.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، سواپ گازی با ترکمنستان از سر گرفته شد و قرارداد انتقال گاز هم با این کشور بسته شد تا در نتیجه این اقدامات، تبدیل به هاب انرژی در منطقه شویم. در واقع دولت سیزدهم با پیگیری هدف تبدیل ایران به هاب انتقال گاز، دیپلماسی فعالی را با تمام کشورها مثل پاکستان، افغانستان، آذربایجان و ترکیه را در دستور کار قرار داد. تکمیل خط لوله صلح و تمدید قرارداد گازی با عراق آخرین اقداماتی بود که در دولت رئیسی انجام شد.

وی افزود: از سوی دیگر در این دولت در راستای توسعه دیپلماسی انرژی به سمت دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز پیش رفتیم که یکی از کلیدی‌ترین اقدامات در زمینه دیپلماسی انرژی بود. در این راستا هم در زمینه استفاده از تولیدات بار اول و هم در بحث استفاده از فناوری صنعت نفت و گاز ورود جدی داشتیم‌. اولین و کلیدی‌ترین اقدام در این زمینه، بومی‌سازی فناوری در  افزایش بهره‌وری گاز و کاهش هدر رفت گازهای فلر بوده است.

 این نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: در بخش‌های مختلف صنعت پالایشگاهی، پتروپالایشگاهی و پتروشیمی از کاتالیست تا پمپ‌های دوار، اقدامات مفیدی انجام شد، چنانکه با وجود تحریم‌ها اقتصاد ما هیچ ضربه‌ای نخورد و صنعت نفت و گاز ما پیشرفت خوبی داشت.

 منادی سفیدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد بازارسازی فعالی در بحث اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نفت بودیم، ادامه داد: اقدام موفق و مهم دولت سیزدهم علاوه بر توسعه زنجیره ارزش به کمک دانش‌بنیان‌ها، بازارسازی موفق و گذار از بازارهای سنتی به بازارهای هوشمند تضمیمن‌شده نفت بود که باعث شد تجارت نفت از 300 هزار بشکه به 2 میلیون بشکه در روز برسد. از این‌رو ما شاهد تحول بزرگی در بخش انرژی در دولت شهید رئیسی بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه