English

قالیباف در صحن مجلس:

دولت لایحه احکام دائمی را به مجلس بفرستد/قانون مالیات‌ها باید دائمی باشد

رئیس مجلس گفت: دولت و مجلس درباره احکام دائمی و یک ساله بحث کردند و این موارد از هم تفکیک و قرار شده آنهایی که احکام دائمی هستند، دولت در یک جا به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد.

دولت لایحه احکام دائمی را به مجلس بفرستد/قانون مالیات‌ها باید دائمی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس مجلس در صحن علنی مجلس گفت: دولت و مجلس درباره احکام دائمی و یک ساله بحث کردند و این موارد از هم تفکیک و قرار شده آنهایی که احکام دائمی هستند، دولت در یک جا به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی موضوع اخذ مالیات از خانه‌های لوکس طی اخطار قانون اساسی، گفت: درباره مسائل اینچنینی با توجه به اینکه آثار و تبعات آن برای سال‌های آینده نیز وجود دارد، نیاز است احکام دائمی برای آنها ایجاد شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، نتیجه آثار تورمی ناشی از سیاست‌های اشتباه ارزی چه در دولت فعلی و چه در دولت قبل باعث شده است که دارایی مردم دچار تغییر شود و با توجه به این تغییراتی که حاصل شده است، خواهان این هستیم که آنها را مشمول مالیات کنیم. این نکته دارای اشکال نیست، اما لازم است که این موارد در احکام دائمی مطرح شود تا مسائل آن به طور همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد و ارزش‌گذاری‌های آن بیان شود تا بین کسی که باید مالیات دهد، با کسی که نباید مالیات دهد تفکیک وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید درست تصمیم‌گیری کنیم، اینکه بخواهیم با یک حکم سالیانه، حکمی که باید دائمی باشد را اصلاح کنیم درست نیست. قانون مالیات‌ها دائمی است و باید به روز شود و لازم است که از روش غلط در مجلس دوری شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: ما درباره دائمی کردن برخی قوانین معتقدیم که اگر به این صورت باشد، قطعاً بهتر است اما در این خصوص یک تصمیم و توافقی بین دولت و مجلس صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و مجلس درباره احکام دائمی و احکام یک ساله بحث کردند و حال این موارد از هم تفکیک شده و بنا شده است آنهایی که احکام دائمی هستند، دولت در یک جا به صورت لایحه به مجلس دهد و تحت عنوان تنظیم الحاق این کار صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر بحث مالیات خانه‌های لوکس به این شکل به تصویب برسد، نهایتاً این موارد به صورت الحاق در لایحه دولت برای دائمی کردن بخشی از احکام بودجه ذکر خواهد شد. با توجه به اینکه تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شده و دولت لایحه را به مجلس خواهد داد، طبیعتاً این جنس تصمیمات در آنجا ذکر شده و دائمی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

کاهش ۳۵ هزار میلیاردی درآمد مالیاتی دولت / شرکت‌های بورسی معاف از مالیات می‌شوند

مالیات فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و رسانه‌ای حذف شد

مصوبه مجلس درباره بانکداری مرکزی بررسی شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه