English

امام جمعه موقت تهران:

از برکات بالاتر رعایت تقوا آسان شدن بندگی خداست/نظام اسلامی که یک پدیده خارق العاده است

خطیب نمازجمعه تهران گفت: به مؤمنان خداباور تذکر می‌دهم به گذران بودن عمر و موقت بودن زندگی این عالم و نیز توصیه می‌کنم به رعایت بندگی خدا که از برکات تقوا گشایش و سهولت در زندگی است.

از برکات بالاتر رعایت تقوا آسان شدن بندگی خداست/نظام اسلامی که یک پدیده خارق العاده است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران ۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: به مؤمنان خداباور تذکر می‌دهم به گذران بودن عمر و موقت بودن زندگی این عالم و نیز توصیه می‌کنم به رعایت بندگی خدا خداوند که از برکات تقوا گشایش و سهولت در زندگی است.

وی ضمن افزود: از برکات بالاتر رعایت تقوا آسان شدن بندگی خداست.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن تبریک روز میلاد امام حسین (ع)، تصریح کرد: کسی که سخاوت داشته باشد و انسان ریاکاری نباشد و با تقوا عمل کند و مال حلال در راه خدا بدهد و رعایت تقوا را کرده باشد، خدا قول داده است که کارها را برای ما آسان کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم امام حسینی زندگی کنیم خدا را از یاد نبریم تا او به ما آرامش بدهد و ما را از این استرس‌ها و غصه‌ها و ناسازگاری‌ها و پرونده‌سازی‌ها نجاتمان دهد از این شایعه پراکنی‌ها کینه‌ها کدورت‌ها که از خدا فراموشی برای جامعه پیش آمده است، نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: ایران به برکت شهدا دارای افتخار و اقتدار شده است. امروز پرچم رهبری به دست نایب امام زمان است و راه و خط همان خط است و شهدا نقش برتری را در این راه ایفا کردند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان اظهار کرد: اخلاص موضوعی است که در خصوص آن صحبت خواهم کرد. اینکه به غیر از خدا با هر کس معامله کنیم گرفتار خسران می‌شویم. اگر می‌خواهید معلمی را پیدا کنید، سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، شهدای کربلا و ائمه اطهار هستند که به غیر از برای خدا کاری را انجام ندادند.

وی اظهار داشت: همه مؤمنان، برادران و خواهران باکرامت خود را به حفظ حریم الهی و انتصاب به اخلاق الله و جدیت در جلوه خدا شدن و رنگ خدا گرفتن توصیه می‌کنم که همه ریشه در ربوبیت خدا دارد لذا خدا را بنده باشیم و از اسارت زرق و برق دنیا خود را بیرون بکشیم و از آلوده شدن در گناهان که آتش و ظلمت است دوری کنیم.

وی افزود: اسارت در زرق و برق دنیا، گناه زشت و پلیدی است و از همه خطرناک‌تر اینکه گناه آدم را از چشم خدا می‌اندازد و خدا او را به حضور نمی‌پذیرد و دیگر کار از کار می‌گذرد و نمی‌توان کاری کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: در این خطبه مطالب متنوعی وجود دارد. از جمله آن اینکه امروز روز پاسدار است و این افتخار پاسداری از انقلاب اسلامی که از متن مردم به وجود آمد. عشق به اسلام و مبارزه با استکبار در سپاه امروز جلوه خودش را از سالار شهیدان گرفته است. سپاه برآمده از مردم است و جوانان پاک سرشت، شهادت طلب و ولایت مدار در سپاه حضور یافتند و از همان روزهای اول به دلیل داشتن نهادی پاک و ولایت مدار در دفاع از انقلاب اقدام کردند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: دیروز پنجشنبه استاندار تهران که سابقه حضور در سپاه را دارد با ذکر خاطره‌ای گفت پاسداران انقلاب اسلامی در اولین روزهای تشکیل سپاه به طرف میدان امام حسین (ع) حرکت می‌کردند و مردم به پای آنها نقل می‌پاشیدند، در همین زمان پیرزنی را دیدند که شروع به جمع آوری نقل‌هایی که بر زمین افتاده است می‌کرد. وقتی به او گفتند استفاده این نقل‌ها اشکال بهداشتی پیدا می‌کند آن پیرزن در پاسخ گفته بود که برای تبرک آنها را برداشته است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی که یک پدیده خارق العاده است و قطعاً این نظام از معجزات قرن برای قرآن کریم و اسلام ناب به حساب می‌آید.

ادامه دارد...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی