English

امام جمعه کرمانشاه:

خون شهدا در اغتشاشات اخیر در تاریخ ما به عنوان سند رسوایی آمریکا ماندگار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه گفت: دستگاه های فرهنگی و سینمایی وظیفه دارند که به آیندگان و جوانان پشت پرده اغتشاشات اخیر را معرفی کنند.

خون شهدا در اغتشاشات اخیر در تاریخ ما به عنوان سند رسوایی آمریکا ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمانشاه؛ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز افزود: این حادثه تروریستی موجب رسوایی آمریکایی ها و منافقین سیاه دل شد؛ آنهایی که داعش را به اعتراف خودشان به وجود آوردند.

 

خون شهدا در اغتشاشات اخیر در تاریخ ما ماندگار شد

وی با اشاره به شهادت رسیدن عده ای از فرزندان این مرزبوم در حوادث و اغتشاشات هفته های اخیر؛ گفت: خون شهدا در این اغتشاشات در تاریخ ما ماندگار شده و آیندگان و جوانان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند که اغتشاشگران از سر ناآگاهی به چه لیدرهای کینه توز و دشمنی اقتدا کردند و موجب چه اتفاقی برای کشور شدند و از آن درس بگیرند.

آیت الله علما اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در این دیدار، باید یاد و خون شهدا اغتشاشات اخیر مانند خون شهیدان کربلا در روز تاسوعا و عاشورا در کشور زنده نگه داشته شود.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به تولد حضرت مسیح (ع) در چهارم دی ماه گفت: اسم و نام حضرت عیسی (ع) به عنوان یکی از پیغمبران بزرگ در قرآن کریم آمده است و اهانت و توهین به او مانند اهانت و توهین به خداوند متعال است.

آیت الله علما به اخلاق، رفتار و کردار نیکو و پسندیده حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب طی بیانیه ای؛ پیروان عیسوی را به پیروی از اخلاق، گفتار و منش کردار حضرت عیسی (ع) دعوت کرد و ای کاش روسای جمهوری آمریکا نیز به جای دامن زدن به کودک کشی، جنگ و خون ریزی در جهان به رفتار این پیغمبر بزرگ اقتدا می کردند.

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه شهر کرمانشاه در ادامه به سوم دی ماه روز "ثبت احوال "کشور اشاره کرد و بیان داشت: ثبت و ضبط احوالات شخصی و هویتی افراد جامعه کار بسیار مهم و حیاتی است و برای برنامه ریزی، اداره بهتر کشور و انجام امور شخصیه افراد در جامعه است.

آیت الله علما همچنین به پنجم دی ماه روز ایمنی در کشور اشاره کرد و گفت: همه ما باید در محیط کار و زندگی به ایمنی توجه داشته باشیم و همچنین این روز را که سالروز تاسیس حافظت ایمنی پرواز هوا فضا در پرواز هواپیمایی است به نیروهای خدوم این ارگان تبریک می گوییم که از زمان تاسیس دیگر شاهد هواپیما ربایی در کشور نیستیم.

وی همچنین روز هفتم دی ماه را روز نهضت سواد آموزی در تقویم کشور اعلام کرد و افزود: راه اندازی نهضت سواد آموزی یک حرکت ابتکاری بی نظیری توسط حضرت امام راحل (ره) بود .

آیت الله علما همچنین بیان داشت: نهضت سواد آموزی ایران در دنیا یک حرکت بزرگ عظیم بود جوری که امروز در ایران افراد بیسواد بسیار کم داریم، که جا دارد از زحمات حجت السلام «قرائتی» در رهبری این جریان "نهضت سواد آموزی" قدردانی ویژه کنیم.

 

حضرت فاطمه (س) الگویی بی نظیر در جهان هستی است

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه همچنین با اشاره به سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سه شنبه (ششم دی ماه) خطبه اول این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه را کاملا به توصیف شخصیت این بانوی بزرگ اسلام اختصاص داد و آن را طبق روایت های اسلامی یکی از دلایل خلقت بشر معرفی کرد.

آیت الله علما همچنین به آیات قرآنی، احادیث و روایت متعدد دینی از اهل تسنن و شیعه در باب شخصیت بی نظیر حضرت فامه (س) اشاره کرد گفت: این بانوی بزرگ اسلام الگویی بی نظیر در جهان هستی از نظر معنویت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه